Friluftsplaner i helgen?

Hallå! Äntligen fredag!

Kom på att det kan vara kul att höra om medlemmars planer för helgen, bland annat för att få inspiration till saker man kan göra själv kommande helger.

Jag tar tåget till Eastbourne och sedan bussen till Seven Sisters, ett naturområde längs Englands södra kust som tydligen skall vara vackert med stora vita klippor. Trava runt lite, slagga på en spartansk camping i tarp eller öppen lada. Prova lite nya prylar, fota så mycket jag orkar. Inte så extremt men bättre än inlines i Hyde Park åtminstone..

Så - Vad har ni för friluftsplaner för helgen?
 
jarlmoden; sa:
Så - Vad har ni för friluftsplaner för helgen?

Ja själv åker jag till fulufjället 8 dagar med start imorgon. Vi ska bo i tält under veckan och förhoppningsvis lyckas skåda lite uggla och andra vilda djur nu på hösten när det är lite lugnare. Förhoppningsvis fastnar något djur på bild också :)

// EmSt
 
Paddling

Vi sticker ut till Osby och paddlar i helgen, hoppas inte det øser ner alltfør mycket bara. Kom nyss hem från Barcelona, så det ska bli skønt med lite lugn o ro...

Plan B ær att brassa maten hemma o se några filmer och hælla i sig lite gott nyimporterat spanskt rødtjut istællet :)

/Jakob
 
Tebax efter 2 veckors semester i Alperna (vandring (dagsturer) och en dags mtb-åkande). På söndag fyller sambon år, hon har då önskat sig en utflykt till Söderåsens nationalpark. Så det blir ytterligare en liten dahstur, denna gång i skånsk skog.

/Håkan
 
Fiske för hela slanten på lördag!!!! Räknar med att festa på några nyfångade regnbågar framåt kvällen...ev med några glas vitt.
På söndag blir det bara svamp, svamp och åter svamp...har gett mig XXX på att fylla korgen med trattisar!

//P
 
På lördag tänkte jag ta kamera, svamppåse och en rygga med frukost och åka ut riktigt tidigt förhoppningsvis blir det några bra bilder förutom lite mumsig svamp.
Söndagen kanske man tar en liten fisketur på, Regnbåge med svampsås är inte så dumt...
 
Nya skor

Tänkte bara plåga fötterna i mina nya skor en kortare sväng i närheten. Men det kanske vi inte ska räkna till friluftsliv.

Trevlig helg
Ulf
 
På lördag em blir det nog en liten vandringstur ut i den värmländska trollskogen. Tarp och hängmatta för övernattning. Ev. en liten single malt whisky och en god cigarr för att fira helgen...

//p-a
 
förhoppningsvis motocross på söndag om inte det blir av så är man väl förhoppningsvis inte för bakis för att köra lite mountainbike.

trevlig helg //jens :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.