Förvaring av Omnilite under tur?

Jag har nyligen köpt ett Primus Omnilite Ti. Jag undrar hur ni som har det köket förvarar det i ryggsäcken när ni är på tur för att undvika att det blir deformerat.
 
Följde det inte med en förvaringspåse? Till mitt kök (OmniFuel) följde det med en väska och en förvaringspåse, visst väger väskan något, men med den har jag allt organiserat på en plats med reservdelar, vindskyddet, värmereflektorn och lilla bränsleflaskan, det finns dessutom ett fack för självaste pumpen också etc.

Mvh troswe
 

Bilagor

  • bild001-copy.jpg
    bild001-copy.jpg
    82.7 KB · Visningar: 607
Följde det inte med en förvaringspåse? Till mitt kök (OmniFuel) följde det med en väska och en förvaringspåse, visst väger väskan något, men med den har jag allt organiserat på en plats med reservdelar, vindskyddet, värmereflektorn och lilla bränsleflaskan, det finns dessutom ett fack för självaste pumpen också etc.

Mvh troswe

Det medföljde en förvarinspåse, men vid ett tilfälle ( efter jag förvarat påsen med köket i ryggsäcken ) var själva benen till köket något sneda. Inte värre än att det gick att fixa dock.
 
Förvarar köket i en påse i grytan, det är så pass litet att det går ner även i en ganska liten gryta. Kör med bensin och har inte märkt att något spill skulle hamna i grytan. Bränner alltid ur bränslet i slangen innan demontering. Man kan ju alltid tvätta ur grytan med lite snö om man är orolig för kontaminering.
 
4 mm tjock som en A4. Gör du den +handsbredd längre och skär ut hål för händerna samt med zinkplåt beslår kortsidan har du en bra hjälpsnöspade oxså.

go tur
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.