skidspar.se är död

Finns det bra alternativ till skidspar.se? de har tagit livet av den sajten med 200 reklambanners och skit. Nu är den helt oanvändbar, seg och buggig. Tråkigt att de gjorde så.

Hoppas på nått alternativ
 
Appen har dött på min android eftersom den numera kräver google services som inte ryms i min sprängfyllda mobil.
Websidan svarar dock så här just nu:
Could not connect to the database server: User d25809 already has more than 'max_user_connections' active connections

Det finns inga gratis luncher - antingen betalar man med pengar eller med tid/reklam eller något annat. Den klassika frågan - är du konsumenten eller är du varan?

/Patrik, som gillade skidspar.se och hoppas den fixar sig igen och lite lagom reklam förstår jag krävs för en så pass bra gratistjänst
 
Jag upplever inte heller några problem, visst det är mycket reklam men man får ju reda på det man är ute efter. Däremot såg jag att de skrivit om att de haft högt tryck på sidan nu så det kan ju ha varit problem i dagarna.
 
Har inte haft problem att komma in hemma, men på jobbet där datorn kör gammal Windows, IE och är trög till allt på nätet.
Har ni testat alternativa hårdvaror?

Visst är det mycket reklam, men en hemmafixad alternativ sida utan finansiering har kanske inte råd att drifta så mycket snabbare eller säkrare? Och framför allt har den ju en massiv spridning så rapporter kommer in.
 
Reklam väljer man ju alltid om man vill se eller ej, det finns alltså inget skäl att klaga på mängden reklam.
 
testat nu ikväll igen. Tvärdöd fortfarande. Man kommer till förstasidan, men inte vidare, som tex "söka anläggning via maps" - tvärkört!
 
testat nu ikväll igen. Tvärdöd fortfarande. Man kommer till förstasidan, men inte vidare, som tex "söka anläggning via maps" - tvärkört!
Konstigt, funkar för mig, tom Googles Map sökningen men den tar 15 sek för jag sitter just nu med en långsam mobil uppkoppling:
Kan ju iofs vara Google Maps som är långsam och inte Skidspår.se? Vad vet jag.
Standard IT-help desk råd är väl att strta om datorn om du inte gjort det redan ;-)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
johanl Man död i lavin på Kårsajökeln Skidor allmänt 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.