M24KC 24 timmars paddeltävling

Ehh..

Vi som körde över 160 km förra gången vet att 200 nog svider rätt duktigt.. Men wtf, man kan ju inte låta danskar och göteborgare regera fritt i täten - jag hänger på.

Eftersom det viktiga egentligen inte är att vinna, det viktiga är ju att vinna stort och tvåla till sina kompisar..

/ Ulf
 
200km

Håller med om att att det känns lite självdestruktivt, men som Leif skriver övertrött och sliten 03:00 på natten har man faktisk riktigt roiligt - eller så minns jag det iallafall (det kanske var sjukt jobbigt)

Borde det egentligen inte finnas några ex- pro marathonpaddlare därute som skall ge sig på rekordet... ? Och vem har rekordet i SVerige egenligen. Sutinens rekord är för långt bort, men det kanske finns ett mer blygsamt svensk rekord man kan sikta på? Jag har googlat men inte hittat något. Det kanske är så att det inte finns, och den som paddlar längst i 2011 innehar det svenska rekordet???

/Jacob
 
Tänk om du redan har rekordet?

Håller med om att att det känns lite självdestruktivt, men som Leif skriver övertrött och sliten 03:00 på natten har man faktisk riktigt roiligt - eller så minns jag det iallafall (det kanske var sjukt jobbigt)

Borde det egentligen inte finnas några ex- pro marathonpaddlare därute som skall ge sig på rekordet... ? Och vem har rekordet i SVerige egenligen. Sutinens rekord är för långt bort, men det kanske finns ett mer blygsamt svensk rekord man kan sikta på? Jag har googlat men inte hittat något. Det kanske är så att det inte finns, och den som paddlar längst i 2011 innehar det svenska rekordet???

/Jacob

Och blir av med det 2011?:)

mvh thomas
 
rekordet

Jag hoppas verkligen att rekordet ligger högre än 168,2 km - jag borde nog iallafall inte kalla mig själv mästare med ett så blygsamt rekord... på andra sidan blir nog några paddlare så retade om jag gjorde det att de skulle göre allt för att peta mig - med fler anmälda - en win-win situation...

på andra isdan kommer jag troligen höja mit personbästa med nästan 20% i 2011...men var finns konkurrenterne?
 
Rekord

Om jag tränar dubbelt så mycket inför 2011 som jag gjorde innan 2010, så borde jag ju klara att paddla dubbelt så långt.
2010 paddlade jag 8 km innan M24KC och klarade paddla 12mil, så om jag paddlar 16 km innan nästa tävling så kommer jag att klara 24 mil. Då slår jag ju nästan världsrekord.

/Mattias
 
Pratade precis med Anders Svensson(Kungälv) han skulle kolla runt bland sina snabbpaddlande kolleger om nån visste om nåt svenskt 24 timmars rekord!

/en Göteborgare ;)
 
Rekord

Jag får ställa rekord-frågan igen: âr det någon som har hört om ett stående svensk rekord i 24 timmars paddling? -Jag frågor igen då jag inser att det kommer ha vis betydelse i år - förre året trodde vi inte att vi skulle komma så långt, i år har vi insett at svensk rekord kan komma att sättas. -Det vore bara pinsamt att utropa någon som sveriges mest uthåliga paddlar, om någon doldis eller pre-internet-historisk snubbe satte rekord på mitten af 90'tallet, och bara finns omskriven i någon liten notis i ett gammalt magasin...
APROPOS: det kanske finns någon därute som till och med är korkat nog att ge sig på Sutinens rekord? (vi arrangörer tänker låta hans rekord ligga...!!!)

/Jacob
 
Rekord eller inte

Ja man får väl helt enkelt ta fika när man börjar komma för nära...vi har ju bastu också...kan man sitta där med en pilsner...

/Jacob
 
Vet att några ungdomar i OKK paddlade 24 timmars för typ 20 år sedan och sade sig slagit svenskt rekord. De paddlade dock i ett lag om 2 personer eller liknande och växlade. De var dock inte i närheten av 240 km.

Oxelösund eller Nyköpings kanotklubbar kanske har något registrerat. Alternativt kan ni fråga kanotförbundet.
 
24timmars för kvinnor

samtidigt har det inte heller lyckats mig att hitta vare sig ett Sverigesrekord eller världsrekord för kvinnor. Är det någon som har hittat någonting på nättet?
/Jacob
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...