Engelberg 2013

Hej, vi funderar på att åka till Engelberg i vinter. Är det någon som har varit där som har lite tips om bra boende och andra tips? Tack så mycket!

/ Ida
 
Garanterat Engelberg

Hej! Första gången för oss i år också, men har många vänner som har varit där och bott på Skilodge men varit missnöjda med hotellet men har sagt att skidåkningen är helt brutalt bra! Mycket puder och skön by. Vi tänkte köra på det här paketet som Hotel Hoheneck har, skönt med en kortvecka och mindre köer och bättre priser! Helt klart ett tips om ni inte ska åka ner längre tid. Går ju att kombinera såklart. Har bara hört bra om det där hotellet också så det ska bli kul. vad jag har hört så har de bäst liveband på sin afterski i hela Engelberg så det är ju alltid ett stort plus tycker jag! =)
 
Hej! Första gången för oss i år också, men har många vänner som har varit där och bott på Skilodge men varit missnöjda med hotellet men har sagt att skidåkningen är helt brutalt bra! Mycket puder och skön by. Vi tänkte köra på det här paketet som Hotel Hoheneck har, skönt med en kortvecka och mindre köer och bättre priser! Helt klart ett tips om ni inte ska åka ner längre tid. Går ju att kombinera såklart. Har bara hört bra om det där hotellet också så det ska bli kul. vad jag har hört så har de bäst liveband på sin afterski i hela Engelberg så det är ju alltid ett stort plus tycker jag! =)

Låter grymt! Ska kolla upp det, har sett på många andra forum att det är många som ska till Engelberg i år från Sverige, man borde kanske införa en sverigevecka där nere eller två :D
 
Bokat =)

Det blir på hotell hoheneck! Nu är det bokat och klart, längtar verkligen tills man kommer ner och får åka lite kvalitativ skidåkning igen! Puder, here we come =)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tosj00 Engelberg, Schweiz Skidor allmänt 3
Aventyr2013 Sugen på Alperna 2013? Skidor allmänt 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.