Flygande norrmän..

Andra behöver resurserna så mycket bättre så idiotiska rädningsaktioner borde betalas av den som behöver räddas.
Är det bara base-hoppning som borde betalas av den som behöver räddas, eller gäller det även forsrännare som ger sig ut i för stor vårflod, långfärdsskridskoåkare på för tunn nyis, seglare som ger sig ut i för dåligt väder, skidåkare som drar till fjälls vid stormvarning, klättrare som fastnar på för svåra klippor, och liknande omdömeslösa våghalsar som gör dumheter på fritiden enbart för sitt höga nöjes skull? Eller gäller det dem som utsätter andra för onödig fara?
 
Är det bara base-hoppning som borde betalas av den som behöver räddas, eller gäller det även forsrännare som ger sig ut i för stor vårflod, långfärdsskridskoåkare på för tunn nyis, seglare som ger sig ut i för dåligt väder, skidåkare som drar till fjälls vid stormvarning, klättrare som fastnar på för svåra klippor, och liknande omdömeslösa våghalsar som gör dumheter på fritiden enbart för sitt höga nöjes skull? Eller gäller det dem som utsätter andra för onödig fara?

Eller rökare som ligger med lungcancer? Mode-bloggare som fått i sig lite för mycket sprit på stureplan? Löpare med stukade fötter?

Jag vill ha en mindre stat, men gratis sjukvård, oavsett skada eller orsak är inte något jag vill dra in på!
 
Även om det är idiotiskt kan jag inte låta bli att imponeras.... Påminner om den här killen. Det kanske är fel forum eftersom det handlar om klättring men kunde ju lika gärna blivit fritt fall !

http://www.youtube.com/watch?v=QGXbkSZ0-tY

"Dan Osman died November 23, 1998 at the age of 35 after his rope failed while performing a "controlled free-fall" jump from the Leaning Tower rock formation in Yosemite National Park."

http://www.youtube.com/watch?v=wY6YsM5Rh0Y&feature=related
 
Jag är ju inte helt förvånad över att gode Dan slutade på det viset.... Och, ja visst, varför skall inte rökare och andra människor som uppenbart gör mycket dumma saker när man känner riskerna inte betala för sig ? Men det är ju mycket svårt att dra den gränsen :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...