Friluftssällskap med eller utan barn sökes i Göteborg?

Hej, söker friluftssällskap i göteborg. Har en 2-åring som jag gärna vill introducera till uteliv men då jag är ensam med honom vill jag gärna "haka på" likasinnade med eller utan barn. Jag har vandrat Kungsleden och i joutenheim samt ridit och seglat i hela mitt liv. Även cykelcampat västgötaleden. Åkt skidor minst en v per år sedan barnsben. Jag gillar att resa både inom och utanför landets gränser men nu var det alldeles för länge sedan. Kort sagt morsan saknar sitt gamla liv och behöver lite trevligt sällskap för att termosen skall bli packad igen!
 
Senast ändrad:
Hej,

Vad kul! Det var Marie som sett att ni hört av er här. Rookie som jag är här trodde jag att man fick e-post automatiskt när det var någon som ville leka ;)

Vad jag försöker säga är att jag inte avsiktligt nonchalerat någon!

Faktum är ju också att jag faktiskt lyckats ta mig ut lite också ;)

Kom gärna med idéer så hittar vi på något snart. Kanske allihopa???

/Charlotte och Isac
 
Hej

En gammal tråd ser jag... Vi är också intresserade av aktiviteter med små barn. Jag har en på 5år o en liten på 7 månader. Borås bor vi i.
 
Fortfarande aktuellt??

Gammal tråd men gör ett försök ändå...
Blev ni ett gäng som träffades/träffas i Göteborg? Om ja, finns det möjlighet att hänga på i så fall? Jag har en 3-åring och en 9-månaders. Rör mig kanske inte i den tuffaste terrängen, men tycker det hade varit härligt att undkomma stadsluften med sällskap någon gång ibland. ;)
 
Jag blir också nyfiken på hur det blev, såg denna nu, typ två år "för sent". Är ni fortfarande ett gäng som går ut ibland? Här är vi en familj med ett större och ett mindre barn som vill komma ut lite mer. Min termos vill också luftas! ;)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
girlupnorth Friluftssällskap med eller utan barn sökes i Norrköping Barn och friluftsliv 3
personnvik Friluftssällskap med barn sökes vid Uppsala Barn och friluftsliv 3
Moniqan Friluftssällskap med barn sökes i Stockholm Barn och friluftsliv 1
andersw84 Pappaledig söker råd om bärsele eller bärryggsäck/stol Barn och friluftsliv 10
Ingle Ryggsäck till tvååring eller femåring för dagsutflykter Barn och friluftsliv 5
josohl Vandrarhem eller stugboende nära vandring och med lekplats? Barn och friluftsliv 6
Ingle Ull/bomull - bra eller värdelöst? Barn och friluftsliv 14
jamen Tälta med barn i Grövelsjön eller liknande familjefriluftsäventyr Barn och friluftsliv 13
serenade Kvikkjokk eller liknande med barn! Barn och friluftsliv 7
Picea Lundhags eller Bergans barnryggsäck? Barn och friluftsliv 66
vixol Tält eller vindskydd? Barn och friluftsliv 5
friluftsmamma Skidor med Nordic Cab eller Chariot Barn och friluftsliv 9
Ingle Bärstol eller bärsele typ Ergo Barn och friluftsliv 20
Forz Tips på äventyr i Jämtland eller Skåne med 10-månadersbäbis? Barn och friluftsliv 6
malaurin Rätt eller fel kläder - Barn Barn och friluftsliv 16
mattiase Hängmatta för Chariot-vagn...Bra eller dålig? Barn och friluftsliv 18
Jessica J Deuter Kid Comfort II eller III? Barn och friluftsliv 5
lenajo mc kinley manitu eller annat familjetält Barn och friluftsliv 1
ehn Kurs för barn - vattenskidor eller segling? Barn och friluftsliv 2
Vickanvickan Smidigaste sättet att ta sig Till Lofoten från Göteborg utan bil. Barn och friluftsliv 11
Magnoliamountain Köpte bärstol utan säkerhetssele farligt? Barn och friluftsliv 9
Vimes Friluftsliv med barn utan bil? Barn och friluftsliv 21

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...