Fri vinter Gelbe Kante Lavaredo

Lite bildspel/film igen för de som gillar det.
Johan och jag åkte förra veckan ner för att göra ett försök på Cima Grande
men kylan tog udden ur oss och vi slog om till sydsidan av Lavaredo istället för att få hjälp av solen
Formellt ingen vinterbestigning så jag gör inga sådana formella anspråk, vill ju inte reta upp de som är petiga med datum. 😜 Men det kunde knappast varit kallare, metro utkastet nedan var från tänkt klätter datum, nu sköt vi upp det hela 2 dagar
Blev en fantastisk dag i bergen dock, så jag bjuder på en egotrip
http://www.youtube.com/watch?v=lchsr_XchCs&sns=em
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    71.7 KB · Visningar: 537
Härligt

Bra jobbat! När kommer boken?

/Kaj
Boken Kaj??
Nja lär knappast vara en klättring som går till världshistorien, får nöja mig med mina små egotrippar på youtube
Men det var en fin dag i bergen och en tur väl värd att göra, speciellt på vintern!
Förstår inte att det inte klättras mer i Dolomiterna på vintern man har hela bergen för sig själva, möjligen lite kallt
 
Jo, en om alla turer ni gjort! Det behövs goda förebilder inom klättring!

/Kaj

Haha du menar så, tack det var snällt sagt!
Vi börjar visserligen bli gamla på riktigt men förhoppningsvis har vi en 10 år kvar att sätta lite turer på.
Men när kroppen inte orkar kanske man kan ägna sig åt att skriva istället, har om inte annat många
roliga anekdoter att berätta om Johan ;)
Hoppas ni har det bra i bergen och god tur
 
Haha du menar så, tack det var snällt sagt!
Vi börjar visserligen bli gamla på riktigt men förhoppningsvis har vi en 10 år kvar att sätta lite turer på.
Men när kroppen inte orkar kanske man kan ägna sig åt att skriva istället, har om inte annat många
roliga anekdoter att berätta om Johan ;)
Hoppas ni har det bra i bergen och god tur

Ähh, rena ungdomen...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.