Arctic Alpine Veloce

Lite bilder till oss i Veloce-klubben.
Hotell "Veloce" på nya turer. Fortfarande nöjd...Blev en natt ute i Nordmarka vid en vacker undangömd liten sjö med rikt djurliv, trevligt fiske och "bålkos" som vi säger i Norge.

Grattis till er som passade på då priset var 1900 pix :) Ordinarie pris är ngt för högt...Tror inte de får sålt många till 4475 SEK... ...2790 hade varit rimligare..tror faktist de sänker priset igen snart..jag menar, de större tältet (WBT2) är ju før sjutton över 1000 spänn billigare så som det är nu..!
 

Bilagor

  • IMG_0030_2.jpg
    IMG_0030_2.jpg
    51.6 KB · Visningar: 1,220
  • IMG_0026_2.jpg
    IMG_0026_2.jpg
    73.4 KB · Visningar: 1,356
Fick fyra linor, men har inga problem med att dela en av dem på mitten eftersom de ändå blir tillräckligt långa så det känns helt ok.


Många bäckar små... Ärlig talat blir jag inte längre förvånad över hur viktigt det blivit för många av oss (gäller även mig) att värdera vikt mot funktion och kostnad. 100 gram har ett värde i kronor och ören när man jämför två alternativ samtidigt som två spikar kan ha ett ett stort funktionellt värde i vissa situationer.

Men som sagt - det är ett väldigt fint tält (speciellt för de 1900 kr jag betalade) - även utan de spännen och spikar jag vill komplettera med så jag köper naturligtvis till detta utan något mer gnäll utöver detta foruminlägg ;)

Tycker du att 100g, (inte ens det) har en betydelse av ett tält som redan väger 1.7kg så föreslår jag att du skaffar ett gymkort, istället för att jämföra kronor i gram. ;)
 
Tycker du att 100g, (inte ens det) har en betydelse av ett tält som redan väger 1.7kg så föreslår jag att du skaffar ett gymkort, istället för att jämföra kronor i gram. ;)

Märker att du inte tillhör Utsidans lättpackar-falang, vilket inte jag heller gör så jag förlåter dig för piken ;)

Och visst kan man skoja om det, men när 1-manstälten börjar väga ner mot 1 kg så är 100g = 10% av totalvikten (och totalpriset). Ur ett rent säljperspektiv kan 100 gram till eller från sannolikt vara skillnaden mellan köp eller inte köp för vissa kunder. Troligen är det också därför Veloce levereras med färre spik än vad som faktiskt behövs för att fästa alla stormlinor. Vad skulle annars orsaken vara? Inte kostnaden i alla fall.
 
Fick hem mitt nu idag, och nu står det på gräsmattan :)

Det jag inte riktigt förstår är hur man använder linsträckarna. Har aldrig sett just den typen. Hur ska linan träs i sträckaren? Nån som kan göra en skiss eller vet om nån bild nånstans?
 
Ännu en lycklig Veloce köpare!

Efter tre nätter i skogsterräng och med temperaturer under nollan så kan jag bara säga att man gjort årets bästa tältaffär. Inget spetstänk i detaljer men ett grymt prisvärt tält!!! Sarek till sommaren!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
robato Bergan eller Arctic Alpine Bo och sova 0
paris_dakar Arctic alpine design WBT fråga Bo och sova 10
Bobart Arctic Alpine Design WBT2 Bo och sova 4
Frrida Arctic Alpine Design WBT2 vs Nallo 2 Bo och sova 6
Jmhe Köpråd Arctic Alpine WBT 2 Bo och sova 2
Bragge Arctic alpine design, Ice evolution Bo och sova 10
såg nån som använder Arctic Alpine Design WBT3 Stormmatta Bo och sova 7
anders84 Ett antal frågor om Arctic Alpine Design WBT3 Bo och sova 11
Cremytos Arctic Alpine Design, WBT 2 i Göteborg? Bo och sova 8
Mpperra Arctic Alpine design. Air 380, 3,8cm erfarenhet någon? Bo och sova 0
donas Arctic Alpine Design, WBT 3 - Stormmattor Bo och sova 2
Herr Freeman Alternativ till arctic alpine design wbt - Bergans compact light? Bo och sova 1
angrytino Bergans Kompakt Light 2 vs. Arctic Alpine design 2 Bo och sova 3
Kerenskij Är sovsäckarna från Arctic Alpine något att ha? Bo och sova 9
Mathias PHS Arctic Alpine Design WBT 2??? Bo och sova 9
Psycoboy Arctic Alpine Design sovsäck Bo och sova 4
skalman Arctic Alpine, nått å ha? Bo och sova 12
livetarunderbart Sovsäck Arctic Alpine Design är den bra? Bo och sova 2
Luffarn Arctic Alpine? Bo och sova 6
vandrafjäll Loppisfynd en Caravan Arctic Bo och sova 46
såg Arctic Tunnel 2P Bo och sova 0
joakim.kallstrom Fjällmark Arctic 3P? Bo och sova 3
Martin_GBG Fjällmark Arctic Dome 2p Bo och sova 1
hikemike Fjällmark arctic 3p Bo och sova 3
trekk Bergans Arctic Extreme 4220 Bo och sova 5
Magnusfridh Arctic alpines liggunderlag Bo och sova 1
UsedToBeNice Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp? Bo och sova 20
Vinter45 Sovsäck Mckinley Arctic 750 Bo och sova 0
Tidenztand Ajungilak Goose Bay Arctic Bo och sova 3
storhenke Artic Alpine-tält Bo och sova 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.