Bästa butik i Stockholm?

Hej,

Är glad nybörjare på Långfärdsskridskor och är nyfiken på att kika på ett eget set med skridsko, pjäxa och stavar. Vet dock från tidigare erfarenheter med löpskor, skidor och cyklar mm att det är avgörande att komma till en butik som kan sin sak och kan vägleda sina kunder. Löplabbet är ju tex klart bäst på löpning.

Vilken butik i centrala Stockholm rekommenderar ni?

Tack på förhand.
 
Svårt

att skriva något utan att trampa affärer man inte nämner på tårna.

Jag gillar bemötandet på Sportkompaniet på Kungsgatan. K G Jonsson i Solna har också nöjda kunder. Läs lite här på forumet och ta försäljarnas argument rent allmänt med en viss nypa salt. Finns en tråd här om uthyrning. Om du provat olika skor och skridskor tidigare tror jag du har lättare att välja något lämpligt för dig och dina fötter.

Thure
 
Jag besökte igår en liten 'butik' (läs källare) för första gången. Läget och den enkla lokalen medger mkt. humana priser. Vederbörande åker mycket skridsko och säljer förutom märkesvaror även tillbehör av egen fabrikation. Hemsidan är lika enkel men ändå 'läsbar'. Lokalen ligger inte i centrala Sthlm men Traneberg ligger inom rimligt avstånd, Enbart skridsko!

www.pikmakarn.com

Inte långt ifrån Solna Centrum ligger den välrenommerade friluftsbutiken K-G Jonsson med god sortering av skridskoprylar (bra priser även här).

www.kgjonssonsport.se

Lycka till

Torbjörn
 
Ang sportkompaniet:
Jag och flera av mina bekanta skulle inte alls känna igen sig i "gott bemötande på sportkompaniet".
Jag tycker att personalenär otrevlig, överlägsen och ger dålig service. Jag brukar faktiskt aktivt rekomendera folk att inte gå dit på grund av detta. Dessutom har jag sett att de säljer klart föråldrad utrustning till fullpris, sånt som inte borde finnas ute i butiken överhuvudtaget.
 
Tråkigt

att läsa dina erfarenheter. Personligen har jag handlat där av och till under de sista 30 åren och blivit bra bemött.

Det har dessutom gått att pruta när jag köpt grejor under icke säsong.

Thure
 
Ang sportkompaniet:
Jag och flera av mina bekanta skulle inte alls känna igen sig i "gott bemötande på sportkompaniet".
Jag tycker att personalenär otrevlig, överlägsen och ger dålig service. Jag brukar faktiskt aktivt rekomendera folk att inte gå dit på grund av detta. Dessutom har jag sett att de säljer klart föråldrad utrustning till fullpris, sånt som inte borde finnas ute i butiken överhuvudtaget.

Jag håller med. upplever dem som väldigt arroganta.
 
Bemötandet

i butiker är intressant att jämföra. I mindre städer är kunden kung. Så inte i Stockholm. Många som kommer utifrån landet beskriver mottagandet i Stockholmsbutiker som drygt.

Såna historier har jag hört rätt många gånger. Men frågan här var jämförelsen mellan olika Stockholmsbutiker. Så frågan kvarstår IMHO vilken Stocholmsbutik är lämplig om man vill ha bra råd bra sortiment bra bemötande?.

Thure
 
XXL Bromma

Varförbi dom idag och blev imponerad att det inte var en klädbutik som många andra sportbutiker utan att dom har enormt mycket med kul grejer.

Dock sög dom på prylar för långfärdsåkning.....
 
Hej
Tyvärr den bästa butiken finns inte längre i Stockholm den har flyttat till Södertälje.
Den har den mest kompetenta personalen på långfärdskridskor & slipar även skridskor mycket bra.


Jag tog en tripp dit & slipade mina skridskor..nu har dom en liten butik som ligger i Södertälje centrum..full med grejor och som vanligt är damen alltid lika trevlig och kunnig.

Det var värt resan..hälsar en nöjd kund.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vilmas Häl löst, bästa paket? Långfärdskridsko 0
anna.kristiansson Bästa skridskoryggsäcken Långfärdskridsko 55
rab Bästa långfärdsskridskofilmerna Långfärdskridsko 3
Ulebulan Bästa löshälsskridskon? Långfärdskridsko 15
rannug Bästa dubbelpiken? Pikmakarn eller Lundhags? Långfärdskridsko 35
Fjärdebrunn Bästa skridskodamasken/vattenlåset? Långfärdskridsko 2
ajn Sveriges bästa åkområde Långfärdskridsko 13
ala Bästa maten på skridskoturen! Långfärdskridsko 61
stajo Bästa rännet! Långfärdskridsko 22
mielo Tips på bra butik i Stockholm? Långfärdskridsko 7
boboz Slipa långfärdsskridskor innerstaden Stockholm Långfärdskridsko 5
BJ Skridskokartor Stockholm - till ny webbplats Långfärdskridsko 0
aliquerer Allmänt om skridskoåkning i Stockholm Långfärdskridsko 14
Ditho Uthyrningsställe i Stockholm för lös häl-skridskor? Långfärdskridsko 1
seon Tid att slipa. Var i Stockholm? Långfärdskridsko 15
eliaz Stockholm nu? Långfärdskridsko 1
JoakimDr Tips på duktiga slipare i Stockholm Långfärdskridsko 2
xblp Saltis i Stockholm Långfärdskridsko 0
rosengrenerik Nybörjarkurser i Stockholm Långfärdskridsko 0
oddbol Brunnsviken, Stockholm Långfärdskridsko 1
gnorx Tillräckliga isar nära Stockholm? Långfärdskridsko 1
KarlG Skridskobanor i Stockholm -idag? Långfärdskridsko 9
PatrickG Bra kurser i Stockholm Långfärdskridsko 6
Fransila skridskoisar i Stockholm eller på Åland? Långfärdskridsko 1
henkealf Löshälspaket på rea i Stockholm? Långfärdskridsko 7
malbr803 Isar i Stockholm? Långfärdskridsko 1
avslutatmedlemskap1004 Is på Hellassjön, Stockholm Långfärdskridsko 0
KLAGER Permanent underhållen bana Stockholm-Uppsala Långfärdskridsko 0
tmthulin Alfa hafjell GTX - i Stockholm Långfärdskridsko 8
lucky Nytt skridskoforum för Stockholm!!!! Långfärdskridsko 0
ÅsaLindbom Hyra långfärdskridsko i Stockholm Långfärdskridsko 11
dexecupen Hafjell GTX från Alfa..var finna i Stockholm? Långfärdskridsko 16
resenaren Hyra skridskor i stockholm Långfärdskridsko 2
Ivita Isar nära Stockholm?? Långfärdskridsko 2
kr-val Dödsfall i Stockholm. Någon som vet mer? Långfärdskridsko 2
Var hyra utrustning i Stockholm? Långfärdskridsko 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.