Spännande designförslag

Det är inte T-Erminator

den skridskon figurerade för ca 3 år sedan.

Den här modellen kanske testas under säsongen för att möjligen produceras nästa om jag minns vad som stod i Utemaggan.

Thure
 
uppdatering

Hej!

Ni som följt detta projekt är ju värda en uppdatering!
Jag har nu 12 par prototyper som nästan är klara för testning, efter mitt misslyckande i att hitta stål till denna skridsko under examensarbetets tid (bockningsradier och tillräckligt bredd på valsat stål ställde till det) var det tillslut en forskare på ett stort företag (kan tyvärr ännu inte avslöja vilket företag det är) som tog kontakt med mig. Efter det att prototyperna kom hem och en kort första tur behövde vi slipa om ingångsvinkeln fram, den var för brant vilket medförde att skridskon gick väldigt trögt, De flesta paren är omslipade och jag behöver nu bara borra hål bilder för olika bindningar,

I produktion är den inte än och det känns just nu som om det är en bit kvar, intressant är att den beter sig helt olika beroende på vilken skridsko man har på vänster och höger fot... även det vanliga klappret försvinner med denna konstruktion så den blir tystare än en traditionell skridsko, det blir en behaglig gång.

skulle tester falla väl ut tas en produktions plan fram men jag tror att vintern 2009-10 blir mycket tight... man vill ju inte släppa en halvfärdig produkt.....

Två viktiga aspekter på testerna: det ena är att få skridskorna att gå många timmar så att man kan analysera påverkan på materialet, det andra är att få olika personer att testa erfarna som oerfarna för att utröna fördelar nackdelar med konstruktionen.

på något sätt kommer det att finnas skridskor att testa i stockholm och göteborg, jag kommer även att behålla nått par här för att skicka till övriga Sverige. (helt plötsligt kändes 12 par alldeles för lite...)

ha det gött! /stephen
 
intressant är att den beter sig helt olika beroende på vilken skridsko man har på vänster och höger fot...

Jag trodde det var olika höger och vänsterskridskor? :O

Kul med en uppdatering, tystare skridskor låter bra - även om jag på något plan gillar klappret. Naturupplevelsen och flytet blir i regel bättre ju tystare man själv kan vara.
 
Nu har jag hållit skridskon i handen.

En åkare från Lundhags åkte på ett par i dagens Vikingaränn. Man inleder nu distribution till butiker. Fören är väldigt tvärt avkapad på plattdelen framför bindingen. Ser lite udda ut med det framgår inte av bilden.

Ingen inställningsmöjlighet i sidled aom man inte borra nya hål men det kan man göra.

Thure
 

Bilagor

  • exa från sidan.jpg
    exa från sidan.jpg
    176.7 KB · Visningar: 1,078
Även bindningen ser 'egen' ut. Hann du fråga/bedöma vilken kängtyp som gäller eller hade killen speciella 'Lundhagare' på fötterna?

Torbjörn
 
Allt på ett kort!?

Det verkar som om Lundhags tror så mycket på denna ide' att man bara tillverkar denna grilla. Man har nämligen tagit bort allt vad skridskor heter från sin hemsida.

Den här tråden är två år gammal så man får anta att en stor del av tiden använts till att utveckla både grillan och produktionsmetoderna. Kanske har man även inväntat mönsterskydd och patenträttigheter? Spännande.

Torbjörn
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.