Mer glapphype från östra Svealand

Ifall någon undrar....

...hur läget är med mina glappare nuförtiden så kan vederbörande läsa vidare. Pga problem med kalla tår blev jag tvungen att byta till varmare kängor och därmed också till löshälare av konventionellt slag. Crispi Stetind och Zandstra med Rottefella BC. Tunga grejor men man vänjer sig. Emellertid - nu finns det "värmekuddar" (järnpulver+katalysator som i kontakt med luftens syre utvecklar värme i 6-8 h). Kudden klistras utanpå sockans tådel. Funkar utmärkt.

Grillans hittills enda upptäckta svaghet var att då man kliver i djup, sugande snö så ger spännbandets velcro med sig så att sulan släpper greppet om styrningarna då man lyfter foten ur snön. Synd för velcron var en rätt elegant lösning. Så nu har jag ersatt velcron med ett spänne av konventionellt slag. Ingen snö att trampa i ännu dock. Har kört några timmar på Östermalm - härliga grillor. Nu "skissar" jag lite med borr, bågfil, hammare och skruvstycke i syfte att få till en enkel, lätt och frysfri bindning för BC-kängor. Få se om det leder någon vart. En lätt reservgrilla blir det under alla omständigheter.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...