rätt bindning för bräda?

uhmm.. hade en olycka förra vintern där bindningen sprack och jag körde okontrollerat in i ett träd, nu är det dags att ta ut brädan igen :). Har kört med brädan i snart 2år och skitnöjd med den,fast nu är det dags att byta bindning.. De trasiga är crazy creek märke.. men spelar det någon roll vilket märke på bindning man har? Har inte tagit in brädan på service eller så, men fästena till bindningen är 4st hål med ca 40mm mellanrum som bildar en fyrkant.

antar att jag måste köpa nya skor om jag köper ny bindning för att det ska vara bekvämt, en annan grej också. Alla tips är välkomna.
 
Alla snowboards utom Burton (och vissa udda märken/system) har samma standardiserade mönster av inserts för att skruva fast bindningarna som kallas 4x4 och är det du har. Vill du absolut ha Burton (dom gör sköna bindningar) så finns det extra plattor med 4x4 hål istället för Burtons "3D-system" så du kan använda även dom. Förr följde dessa med utan extra kostnad men jag vet inte hur det är nu för tiden.

Du behöver inte nödvändigtvis byta skor för att du byter bindningar även om skor och bindningar från samma märke kan passa bättre ihop. Har du möjlighet så börja med att testa dom gamla skorna i dom nya bindningarna.

En snapp kolla på stadium.se och man hittar följande som kanske skulle passa:
WARP INDUSTRY SR, bindningar 699:-
WARP VADER, skor 799:-
HEAD 1.80 -07, skor 799:-
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...