Gryta att packa Coleman 442 Feather i?

Hej. Jag har ett gammalt Coleman feather (442 unleaded Peak1) kök som jag gillar, men har ingen kastrull/gryta som det riktigt passar att gå ned i?

Jag skulle vilja ha nåt att dels packa köket i, för att skydda köket (och den övriga packningen) och dels som kan dubbla som gryta/kastrull att laga mat i.

Finns det någon som har något förslag?
 
Du får nog ange vilka max mått köket har i ihopfällt (packbart) skick, dvs max diameter och höjd. Om köket inte har större diameter än en 230g gasflaska öppnar sig flera möjligheter beroende på höjd.
 
Generatorrøret der side tværs over brænderen, er på min 442 129,9mm langt.
En ny reservedels generator er 132,2mm langt.
En gryde med min. 140mm indvendig diameter, er nok best.

Højden på mi brænder er156mm.
 
Generatorrøret der side tværs over brænderen, er på min 442 129,9mm langt.
En ny reservedels generator er 132,2mm langt.
En gryde med min. 140mm indvendig diameter, er nok best.

Højden på mi brænder er156mm.

Tackar hjärtligast för klargörandet. Jag har en originalgenerator på min (den gamla varianten och inte samma som till Coleman Sportster) så det är den lite kortare. Jag tänkte inte på att det stack ut utanför tanken. Tack.
 
Jag har haft ett sånt med original kärl till, det var format som ett rätblock med kvadratisk bas, både lock och gryta. Det försvann tyvärr i en flytt. Hade kollat amerikanska ebay om jag var i dina skor.

Ett av de bättre köken jag haft. Och jag gillade det fyrkantiga kärlet, irrationellt nog.

Bild från googlesökning:
i-img1200x900-1562568923hkcctf340963.jpg
 
Det finns många mindre grytset som är avsedda för att rymma en 230g gastub och mindre toppmonterad brännare inuti, men vad jag förstår är ditt kök lite för brett för dessa grytor. Även Trangias populära grytor går bort då de är för låga, så tror det kan vara lite mer komplicerat att hitta en lämpligt stor gryta till ditt kök.

Att förvara ett multifuelkök i samma gryta som du skall ha till mat/dryck inkl bräsnletank kan ju dessutom vara en utmaning coh kräver minst en bra packpåse om köket för att inte riskera läcka eller sota ner kokkärlet. Är det däremot bara ett transportskydd du söker öppnar ju sig en helt annan marknad med allehanda burkar i plast eller plåt.
 
En "Mors pot" eller liknande låter som bra mått. Primus har en kaffepanna med vid öppning men där är jag osäker på hur vid själva öppningen är.
 
Jag har en gryta från Edelrid som är D130xH110 den passar perfekt över köket, men är för låg för att helt rymma köket.
För att helt rymma köket bör du kika efter något som mäter D130xH155 invändiga mått.

Kök: Coleman Feather 442 Unleaded, märkt 12 06.

/John
 
Grytan som är för låg.

EDELRID Ardor Solo Non-Stick Pot

Details

Ultra-light aluminium pot, perfect for solo trips or in a bivouac.
Specs
High-quality non-stick coating
Foldable handle and tight fitting lid
Weight (g): 230


/John
 
Jeg har erfaring med at bensin og kokekar gir lett en spesiell aroma på maten. Kanskje ikke farlig??? Men jeg liker god mat :)

442 er et meget anvendelig kokeapparat, 550B og Apex er enda bedre etter min mening. Jeg bruker Biltemas Akylatbensin og har god erfaring med det.

dsk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Gryta 80 mm hög och diameter 145mm och infällbara handtag? Kök och brännare 4
Arvidsjaur Titan gryta/mugg Kök och brännare 25
nicko_ Vikt på 1 L DuoSSAL Trangia-gryta Kök och brännare 8
henke.lofgren Kastrull/gryta ca 5-10 L att ha med i skogen. Kök och brännare 5
sajberjohan Stor Gryta Kök och brännare 14
Tranan vikt på trangias 1 l gryta i UL aluminium? Kök och brännare 17
sajberjohan Modifiera gryta Kök och brännare 2
dmchris Hur packa brännare och tamojj? Kök och brännare 9
Kukukuk packa-pump-bränsleflaska Kök och brännare 2
pysen78 Tanklock till Coleman Kök och brännare 0
AntonR Coleman fyrestorm eller andra vindsäkra toppmonterade brännare. Kök och brännare 15
S.Hellman Coleman Fyrestorm PCS Kök och brännare 1
Still Alive Coleman gasol Kök och brännare 27
AxelssonAhola Coleman F1 Power Kök och brännare 10
1145 Var köpa Coleman-kök i Sverige Kök och brännare 6
såg nån som vet om coleman Faether 442 peak 1 Kök och brännare 1
Vandrare Glödstrumpa till Coleman Compact Kök och brännare 3
The Trooper Coleman Exponent,erfarenheter? Kök och brännare 27
lacrits68 reservdelar till Coleman 424E Kök och brännare 2
Toni_v_89 Coleman Kök och brännare 2
Jonas P Service av Coleman lykta? Kök och brännare 5
drutten Coleman Kök och brännare 1
crest Reservdelar till Coleman Kök och brännare 1
fuxen Coleman Compact bensinlampa? Kök och brännare 0
lromberg Coleman max? Kök och brännare 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...