Tüskt vansinne :-)

Jag har smakat pulvervinet. Och det var ju intressant och roligt. Men inte gott, nej :)
Hamburgaren var ju kul, men den lockar mig inte alls....
Nyligen såg jag frystorkad glass. Kan det vara något?
 
Nyligen såg jag frystorkad glass. Kan det vara något?

Kort svar: Nej!
Jag har provat frystorkad glass vid Air & Space museum i Washington. Austronauterna förses visst med sådana godsaker ... stackarna. Konsistensen liknar maräng och smaken (när dem väl blöttnats upp i munnen) kan liknas vid jolmig smält glass i rumstemperatur. Visst kan det kanske vara gott om man är långt ifrån jorden i en liten kapsel och visst är det lätt att bära på ... men det finns betydligt godare saker som inte utger sig för att vara något annat.
 
Jag fick faktiskt äran att testa den omskrivna burgaren nere på OutDoor-mässan i Friedrichshafen, och jag kan väl konstatera att bilden som det länkas till verkar _LITE_ Photoshoppad.... Den ser inte ut riktigt så där i verkligheten... Och smaken, ja vad kan man säga? Torrt gummi med lite rökig arom...Vinet är BÄTTRE!!!

/N
 
Frystorkad glass ger mig en tanke på det "skinn" som bildas på glass som legat i frysen lite väl länge.

Har hört att frystorkad glass är gott att sätta i kaffet.

/Ulf
 
Det ser riktigt gott ut tycker jag. Iaf i slutet av en lång utevistelse på hemtorkad köttfärssås och snappmakaroner. Det verkar dock vara lite för energisnålt, endast 257 kcal/100g vilket är ungefär hälften av vad det är i en vanlig marabou chokladkaka. Men jag ska nog beställa några och testa i alla fall. :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.