Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Nja knivar för att slöjda med brukar se ut som Nusnäs eller vara krumma men du kan väl visa upp några av dina slöjdalster gjorda med din rejäla kniv?
 
Nja knivar för att slöjda med brukar se ut som Nusnäs eller vara krumma men du kan väl visa upp några av dina slöjdalster gjorda med din rejäla kniv?

nu vet jag faktiskt inte riktigt vart du har läst att jag slöjdar med min kniv, men för att utveckla min första kommentar:

när jag är ute i naturen i samband med fiske, jakt eller bara vandring så har jag med mig min fällkniven S1, den är för mig användbar till det jag behöver den till. sen att andra tycker andra knivar är bättre respekterar jag till 100%, men S1 är den jag föredrar.

jag sitter alltså inte i snickeboa och täljer gybber av den eller tillverkar andra konstigheter
 

Cannonball

Gäst
nu vet jag faktiskt inte riktigt vart du har läst att jag slöjdar med min kniv, men för att utveckla min första kommentar:

när jag är ute i naturen i samband med fiske, jakt eller bara vandring så har jag med mig min fällkniven S1, den är för mig användbar till det jag behöver den till. sen att andra tycker andra knivar är bättre respekterar jag till 100%, men S1 är den jag föredrar.

jag sitter alltså inte i snickeboa och täljer gybber av den eller tillverkar andra konstigheter

Du vet förmodligen inte om att man helst ska använda knivar med max 7cm blad på detta forumet... Annars kommer det gliringar och kryptiska kommentarer..;)
Mvh, stolt A1 användare.
 

Cannonball

Gäst
Hej
Har du fåt brugt din kniv – og er du nøjd med din RAT 5?

Hilsner fra DK,

Morten B
Jodå jag är nöjd med min RAT-5, men den är omslipad till konvex egg nu.
Jag använder den inte så ofta, det blir oftast F1:an eller A1:an som följer med.
Däremot så är slidan helt kass så jag måste göra en ny i läder, det var extremt dålig kvalité på originalet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.