Rekommendera dykställen i Thailand?

Twin peaks/white rock utanför kohtao är ganska fint men jämförbart med ganska andra många ställen,det som var najs med Kohtao är just "party" stämningen. Är ett riktigt student ställe men även finn dykning.

Mitt absoluta favoritdyk var utan tvekan i Ao Nang ( Phi phi maya nui) dett var även där jag fick göra mitt första dyk med hajar. ( leopard hajar o svartfenad rev haj) som närmast var jag 2 meter ifrån. sen fanns det ju även, sköldpador, några olika varianter av trigerfish, skorpion fisk, muränor, havs ormar med mera. Det hade även siktats en valhaj där några dagar tidigare men den hade jag inte turen att se.

// hemme
 
Intressant!

Ser ut som det rekommenderas både Similan Islands och Ko Tao här.. Jag ska själv till Thailand i november och spanar nu på vilket ställe som är bäst. Planerar att åka ut med en live-aboard 3-4 dagar och i anslutning till det mest slappna av på nåt trevligt och lugnt strandställe.

Poseidon Bungalows / Similan Tours (similantours.com) är delvis svenskt och verkar trevligt. Någon som känner till detta ställe och deras dykturer?

Tacksam för svar! :)
 
Ser ut som det rekommenderas både Similan Islands och Ko Tao här.. Jag ska själv till Thailand i november och spanar nu på vilket ställe som är bäst. Planerar att åka ut med en live-aboard 3-4 dagar och i anslutning till det mest slappna av på nåt trevligt och lugnt strandställe.

Poseidon Bungalows / Similan Tours (similantours.com) är delvis svenskt och verkar trevligt. Någon som känner till detta ställe och deras dykturer?

Tacksam för svar! :)



Det är ett mycket bra och renommerat dykställe, just med tanke på språk och närhet till öarna utanför. Det används ofta av unga svenskar.-fet plånbok dock. mejla dom, och dom hämtar upp dig på flygplatsen.
Vad som är viktigt när och hur man väljer dykställe som alltid är: säkerhet, språk, kvalitet på utrustning.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...