söker fotokurs

Behöver hjälp!
Jag tänkte ge bort en fotokurs i julklapp, men hittar inte ngt intressant. Det ska vara om hur man fotograferar i naturen. Vi gillar att resa och försöker oss på att ta fina foto då. Planerar just nu en resa till Galapagos. Kan ju vara bra att veta lite mer om tekniken bakom bra foto. En helgkurs eller ngt. Gärna i Skåne eller ngt högre upp. Ev undervattensfoto-kurs kan också vara intressant.
Läste i ngt inslag om äventyrsfotokurs, men det var ju långt upp i norr. Kanske ngn naturskyddsförening har kurser?
Hoppas att ngn vet!!
 
Allt är relativt...

Kan man dra ända långt bort till Galapagos så varför tveka för att åka på äventyrsfotokurs till "långt upp i norr"? Eller är milen kortare när man reser söderut? :)

STF brukar ha fotokursveckor i fjällen i sitt program.

Mvh
Göran
(Lappland)
 
kul julklappstips...

Någon som känner till några bra fotokurser mer norrut. Bor i Umeå. Kursen bör vara relativt nybörjarinriktad, men absolut inte på "pucko nivå"...

/Andreas
 
Såg verkligen ut att vara en trevlig kurs. Det enda som avskräcker är väl priset......inte helt "studentjulklappsanpassat". Men det är klart det är logi en hel vecka också.....

Tack för tipset! Letade själv på STF utan större resultat...

/Andreas
 
Grundsten!

Varför inte lära av kungen på naturfoto själv, Claes Grundsten. Han brukar hålla kurser, uppe i Lappland naturligtvis (Sarek tror jag). Men jag har tyvärr ingen aning om när eller hur man får någon info om detta. Men en kurs med honom är nog minst sagt inspirerande om man strävar efter att ta vackra naturbilder.

/Micke
 
Okej då...

Annika, jag förstår. Står det mellan att satsa pengarna på en resa till Galapagos eller att bränna pengarna på fotokurs i Lappland så är valet liksom givet. Jag skulle då inte heller tveka - Galapagos nästa!

/Göran
 
folkuniversitetet

Folkuniversitetet brukar ha en hel del kurser. Jag gick själv nyligen en porträttfotokurs hos dem som jag är mycket nöjd med. Lite svårt att tillämpa på galapagos kanske ... möjligen på jättesköldpaddorna då men ...

/mikael
 
Erfarenhet Grövelsjön

Något som varit med på kursen i Grövelsjön ?!?!

Jag har en digital kamera coolpix 885. Platsar man då ?!?! Faran är att man som digital person ramlar utanför eller ?!?!

/Magnus@ids.se
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Emiliaskersund Söker konkreta tips på bra systemkamera för under 8k Fototeknik 19
DGR STF fotokurs vid Sylarna Fototeknik 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.