Jakt - en naturlig tradition eller förlegad nöjesjakt?

Jag var på jakt i lördags kväll och det var utan licens det. Följde bara min naturliga instinkt helt enkelt, dock utan att fälla något villebråd.
Mina jaktdomäner sträcker sig från Poseidon ner till brunsparken. Gick på pass på bersObar
;)
 
bash; sa:
Jag var på jakt i lördags kväll och det var utan licens det. Följde bara min naturliga instinkt helt enkelt, dock utan att fälla något villebråd.
Mina jaktdomäner sträcker sig från Poseidon ner till brunsparken. Gick på pass på bersObar
;)

Bäverjakt?
 
Det är olika, går man på pass i det området får man vara beredd på att möta både stora bestar och små möss så det gäller att vara på sin vakt och hålla på ammunitionen.
Försökte locka fram villebråd genom rituell dans och speciella lockrop, men denna gång var villebråden lite skygga.
Förmodligen skrämda av hetsiga ungtuppar som råkar ha sin brunstperiod nu.
 
sakligt

Ärligt talat, kan vi inte försöka hålla oss till ämnet istället för att bryta ut i sexistiska uttalanden som varken är roliga eller särskilt givande.
Har man inget att säga kan man fan hålla käft!

Personligen tycker jag att jakten på djur bör förpassas till världens sophög snarast möjligast. det finns i dagsläget inget vettigt försvar att varken döda andra djur och ännu mindre att äta dem!

go vegan!
 
Re: sakligt

Slan; sa:
Personligen tycker jag att jakten på djur bör förpassas till världens sophög snarast möjligast. det finns i dagsläget inget vettigt försvar att varken döda andra djur och ännu mindre att äta dem!

go vegan!
Mmmm, sakligt!

/Håkan

[Ironi!]
 
Re: sakligt

Slan; sa:
Ärligt talat, kan vi inte försöka hålla oss till ämnet istället för att bryta ut i sexistiska uttalanden som varken är roliga eller särskilt givande.
Har man inget att säga kan man fan hålla käft!

Personligen tycker jag att jakten på djur bör förpassas till världens sophög snarast möjligast. det finns i dagsläget inget vettigt försvar att varken döda andra djur och ännu mindre att äta dem!

go vegan!
Att propagera för veganism utan att upplysa om den minutiösa noggranhet i kostintaget som krävs för att undvika näringsbrist är ansvarslöst. Det kan t.ex gå på det här viset:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,51494,00.html

Jag tycker inte att ditt inlägg var särskilt givande. Men bad jag dig att hålla käften för det efter ditt extremistiska lilla utspel? Du avgör inte vad som är roligt eller givande för andra. Ej heller avgör du om andra ska hålla käft eller inte. Och du avgör absolut inte om det finns anledning för andra att äta kött eller inte. Din ståndpunkt kallas extremistisk intolerans, något jag hoppas på förpassas till sophögen.

Raskesven
 
Rasken,

inte visste jag att du använde dig av Fox-news som nyhets-källa! Harrejisses man!

I övrigt ett koherent inlägg. Extremistiskt intolerans är ju trots allt, och tack och lov, nágot som inte frodas i alltför hög grad här pá Utsidan.. kanske dárför man reagerar extra starkt nár dylika inlägg trots allt dá och dá dyker upp.

Godnatt / Mats
 
Okej, jag kanske inte utvecklade mig i min ståndpunkt.
Men jag är bara så jävla trött på folk som tror sig veta att det är skadligt och farligt att vara vegan, när de inte vet ett dugg om saken. vad vet ni själva om ert eget näringsintag, får ni i er allt som "behövs" har ni någon gång provat vegankost en längre period och genom egna erfarenheter kommit fram till att det inte är hållbart?
Har ni läst någon bok/artikel/whatever av någon som av egna erfarenheter kommit fram till det?

för intresserade kan jag hänvisa till boken "vegansk näringslära på vetenskaplig grund" av björn petterson, den brukar finnas på välsorterade bibliotek.

Och Nej, jag vill inte tvinga någon att göra det ställningstagande som jag gjort och nej jag tycker inte illa om folk för att de äter kött, däremot tycker jag inte om själva köttätandet, men det är en annan sak.

hoppas ni fick en lite annan syn av mig nu!

Go Vegan!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.