Grattis jägare!

Oh ja verkligen ett bevis på att jag är ett "troll" jag menar det här är ju verkligen ett sätt att föra en detbatt framåt! Om det mot all förmodan skulle vara ett seriöst inlägg så kan jag svara: Om du verkligen tar skada av en kattunge så tycker jag du borde skaffa fiskar och om rådjur demolerar din trdägor, sätt upp ett staket eller använd luktspry som håller dom borta!

Arntur är naiv! Rådjur hoppar över staket av högre typ. Inte ens hjorthornssalt i jorden hjälper, rådjuren äter de späda lökbladen så att blommorna inte kommer....goda lökar gräver de upp och äter, de är ju vegitarianer.....
Kattungar har till natur att rivas...
Men Arntur kan inte acceptera att det finns fler trolliga än han själv....Trots att den stackars varghatande jägaren bevisar att de är minst två i den här historien....
Viltköttlunch väntar...
//J
 
Hade jag jag skrivit "Den där Folke, han verkar lite knasig han" så hade inlägget gått ganska obemärkt förbi!
Kanske obemärkt...
Å andra sidan hade det kanske blivit en seriösare och mer kraftfull debatt med fokus på syftet.
Som kanske hade gett något annat än förströelse över en forumfight.
 
Arntur är naiv! Rådjur hoppar över staket av högre typ. Inte ens hjorthornssalt i jorden hjälper, rådjuren äter de späda lökbladen så att blommorna inte kommer....goda lökar gräver de upp och äter, de är ju vegitarianer.....
Kattungar har till natur att rivas...
Men Arntur kan inte acceptera att det finns fler trolliga än han själv....Trots att den stackars varghatande jägaren bevisar att de är minst två i den här historien....
Viltköttlunch väntar...
//J


Småbarn springer även in på grannens tomt och pallar äpplen, då bör man med den logiken kunna skjuta dom med. Nu är jag ingen botanist men det borde väl finnas blommor som rådjur inte äte eller andra sätt att säkra sin dträdgård från rådjur? kanske skulle sattsa på sådant i stället?
tex http://www.alltombostad.se/Tradgard/_Artiklar_Tradgard/Radda_rabatten_fran_radjur/

eller http://www.alltomtradgard.se/tradgardslistor/tradgardsskotsel-allmant/radjur--mekaniska-skyddstip/

eller http://www.gunne.info/stygge-stor-beskrivn.html

eller http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2698&a=690937&viewAll=true

eller http://karinsblommiga.tradgardsblogg.se/9745/Kejsartulpan+och+Honungsl%F6k.html

eller http://www.fron-och-sant.se/osc/extra_info_pages.php?pages_id=7

eller http://finnashem.wordpress.com/category/rabatter/page/2/



Jag jag vet att kattungar har till natur att rivas, men det hade perssonen som klagade på sin rivande kattunge tydligen ingen aning om, jag accepterar helt och hållet rivstår från en kattunge, gör det för ont så slutar jag leka med den!
 
Stopp Där!

Det trista är att det jag vill se och äta, det gillar rådjuren före mig mej....
Nej vi skjuter inte barn, bara att du föreslår det säger alltförmycket om dig, ditt tankesätt och din "logik" ...... Men troll skall jagas ut i solljuset....
//J
 
Det trista är att det jag vill se och äta, det gillar rådjuren före mig mej....
Nej vi skjuter inte barn, bara att du föreslår det säger alltförmycket om dig, ditt tankesätt och din "logik" ...... Men troll skall jagas ut i solljuset....
//J

Så du menar att du inte är villig att ändra sorten blommor du har i din trädgård för att slippa rådjur? då får du väl leva med att dom kommer dit och äter av dom också, det finns ju som jag nyligen bevisat andra alternativ. Och exemplet med att skuta barn, där använde jag en jägares logik, inte min egen, läs igenom igen så förstår du!

Jämför detta med hur många människor vargar dödat:

• En 80-årig älgjägare vådasköt 2002 en litauisk bärplockare till döds utanför Sundsvall.
• En 60-årig tysk man dog sedan han vådaskjutits av en annan tysk under ripjakt vid Högvålen i Härjedalen 2003.
• En 39-årig älgjägare vådasköts till döds 2005 utanför Dannemora i norra Uppland.
• Samma år dödades också en 67-årig älgjägare av en 78-årig jägare utanför Gällö i Jämtland.
• Kvällen före älgjakten 2005 sköts en 29-årig man ihjäl i en jaktstuga i norra Skåne.
• Under älgjakten utanför Mellerud i Dalsland i fjol hittades två jägare ihjälskjutna. Enligt polisen rörde det sig om ett vådaskott följt av ett självmord.


Det finns hur många exempel som helst...
 
"alla män är potetiella väldtäktsmän" det stämmer ju, vi har könsorganen att utföra denna makabra handling men det startas grupper där män gör uppror mot andra män som våldtar och misshandlar, det vidtas konkreta åtgärder!

Alla jägare har gevär och är potentiella "folke" men det är sällan man läser trådar om hur man skall göra för att bevara en levande natur där predatorer och rovdjur kan interaggera med minsta möjliga påverkan av människan. Hur skall man stoppa galningar som folke/våldtäktsmän eller jägare som gladerligen skjuter alfahanen i en älgskog och därigenom försämrar genpolen?

Nu är det ju faktiskt så att du i ditt inledningsinlägg börjar med att försöka hetsa de du kallar "seriösa jägare" mot Folke Johansson genom att tillskriva honom ett yttrande som DU SJÄLV snickrat ihop; "UTROTA, DÖDA BEFRIA SERIGE!!". Sen svamlar du runt en stund om diverse och avslutar med ..vadå? Du utpekar Folke Johansson som en "skamm för mänskligheten", vilket är en rätt seriös förolämpning, särskilt som jag inte sett att han fått en chans att försvara sig i den här diskussionen. Det är väldigt lågt och oprofessionellt i mina ögon. Sammanfattnigsvis så spyr du ju bara galla utan att presentera en konkret frågeställning eller tydlig avsikt med inlägget. Jag brukar säga att kritik utan tydlig avsändare och (framför allt) mottagare är gnäll, och sånt vill jag inte lyssna på.

I övriga inlägg fortsätter du med att förringa övriga deltagares problem, visar exakt ingen förståelse alls för andras synpunkter och lägger ånyo ord i munnen på dina behändigt sammanbuntade meningsmotståndare när du pratar om "jägarlogik" i samband med det snedvridna exemplet att skjuta barn. Avslutningsvis kör du, inte alls olikt en trasig skiva, ett varv till med din favorit om alfahannens vikt för gruppens fortlevnad. Naturromantik är mysigt i konsten men i en saklig diskussion om viltvård betraktar jag det som Disneyfierat trams. Trodde vi pratat klart om den saken i förra tråden...

Avslutningsvis skulle jag vilja bemöta ditt instämmande i att alla män är potentiella våldtäktsmän och att alla jägare är potentiella varghatande jaktbrottslingar. Dock tillåter inte forumets regler mig att ta detta bemötande till den nivå jag finner passande. Hint; Att säga att jag inte håller med dig är som att säga att andra världskriget blev lite bråkigt mot slutet.
/R
 
Ironi och subtila undertoner går tydligen inte fram så bra på internet, det jag menar är att jag förundras över varför ingen seriös jägare går till motangrepp? Tack vare eran tystnad så får man ju intrycket att ni håller med!

just för att det är så uppenbart att du försöker provocera, som seriös jägare så finner jag ingen anledning att besvara trolleri av den här typen..

(sedan så gillar jag troll.. jag saknar mina gamla favvosar som fatman, dåren med kikarna och tokfransen som trampade en-hjuling och pratade om sig själv i tredje person.. du e inte riktigt i samma klass men du kanske utvecklas, jag följer dina trådar med spänning..)
 
AKTA!! VARNING!! SE UPP FÖR DÅRARNA I TRAFIKEN.. DOM E POTENTIELLA MÖRDARE ALLIHOP!!!

Visste ni att det dör en massa människor i trafiken varje år, det betyder att alla bilister är mördare som specielt gillar att mörda barn och sedan äta upp dom.. jo.. så e det.. det finns statestik..

Under 2007 blev 490 människor brutalt avrättade i trafiken, det måste bli ett slut på dessa mord..
 
Nu är det ju faktiskt så att du i ditt inledningsinlägg börjar med att försöka hetsa de du kallar "seriösa jägare" mot Folke Johansson genom att tillskriva honom ett yttrande som DU SJÄLV snickrat ihop; "UTROTA, DÖDA BEFRIA SERIGE!!". Sen svamlar du runt en stund om diverse och avslutar med ..vadå? Du utpekar Folke Johansson som en "skamm för mänskligheten", vilket är en rätt seriös förolämpning, särskilt som jag inte sett att han fått en chans att försvara sig i den här diskussionen. Det är väldigt lågt och oprofessionellt i mina ögon. Sammanfattnigsvis så spyr du ju bara galla utan att presentera en konkret frågeställning eller tydlig avsikt med inlägget. Jag brukar säga att kritik utan tydlig avsändare och (framför allt) mottagare är gnäll, och sånt vill jag inte lyssna på.

I övriga inlägg fortsätter du med att förringa övriga deltagares problem, visar exakt ingen förståelse alls för andras synpunkter och lägger ånyo ord i munnen på dina behändigt sammanbuntade meningsmotståndare när du pratar om "jägarlogik" i samband med det snedvridna exemplet att skjuta barn. Avslutningsvis kör du, inte alls olikt en trasig skiva, ett varv till med din favorit om alfahannens vikt för gruppens fortlevnad. Naturromantik är mysigt i konsten men i en saklig diskussion om viltvård betraktar jag det som Disneyfierat trams. Trodde vi pratat klart om den saken i förra tråden...

Avslutningsvis skulle jag vilja bemöta ditt instämmande i att alla män är potentiella våldtäktsmän och att alla jägare är potentiella varghatande jaktbrottslingar. Dock tillåter inte forumets regler mig att ta detta bemötande till den nivå jag finner passande. Hint; Att säga att jag inte håller med dig är som att säga att andra världskriget blev lite bråkigt mot slutet.
/R


Min fråga var väl om ni seriösa jägare inte borde ta ett tydligt avstånd från Folke och hans gelikar? Och hur skulle han kunna försvara sig när han hävdar att han skjuter en varg så fort han ser det? Och ja jag lade kanske lite klumpigt orden i Folkes mun när jag skrev befria sverige, men att döda och utrota är ju bevisligen vad han vill, det framgår ju klart och tydligt i artickeln om du läser den!
Att han är en skam för hela mänskligheten är en VÄLDIGT seriös förolämpning och jag står bakom den till 100% och jag skulle gladeligen framföra den till Folke öga mot öga om jag fick chansen då han sätter sina egna värderingar över resten av befolkningen, Jag vill gärna att mina barn skall växa upp i ett land där det finns varg, det tillåter inte folke utan han anser sig ha rätt att döda det han vill, när han vill. Det gör honom till en skam för den mänskliga rasen.

Det där med att skjuta barn som pallar äpplen var en LIKNELSE, ok? det är trodde jag du begrep.

Vilka av dom andra inläggen har jag inte besvarat eller förringat? ge mig exempel och jag skall bemöta dom!

Varför inte bemöta mitt påstående att alla män är potentiella väldtäktsmän och jägare varghatare? det stämmer ju. Men som tur är så är 99,9% av dom grupperna inte funtade på det viset utan sköter sig.

"Naturromantik är mysigt i konsten men i en saklig diskussion om viltvård betraktar jag det som Disneyfierat trams." Du har ingen jägarexamen va?
 
AKTA!! VARNING!! SE UPP FÖR DÅRARNA I TRAFIKEN.. DOM E POTENTIELLA MÖRDARE ALLIHOP!!!

Visste ni att det dör en massa människor i trafiken varje år, det betyder att alla bilister är mördare som specielt gillar att mörda barn och sedan äta upp dom.. jo.. så e det.. det finns statestik..

Under 2007 blev 490 människor brutalt avrättade i trafiken, det måste bli ett slut på dessa mord..

Det handlar väl endå om trafikOLYCKOR lilla du? Om man jämför med folke som åker runt i skogen efter varg att skjuta på så skulle det med din logik innebära att folk åker omkring med bilar och letar efter folk att köra på?
 
just för att det är så uppenbart att du försöker provocera, som seriös jägare så finner jag ingen anledning att besvara trolleri av den här typen..

(sedan så gillar jag troll.. jag saknar mina gamla favvosar som fatman, dåren med kikarna och tokfransen som trampade en-hjuling och pratade om sig själv i tredje person.. du e inte riktigt i samma klass men du kanske utvecklas, jag följer dina trådar med spänning..)


Jag har försökt att med den aldra vänaste ton ifrågasätta jakt och viltvård på andra forum, inte att den skall upphöra helt utan metoder och dyliket, inte utan ett unns av provokation eller nedlåtande ton, jag har helt ärligt förklarat att jag känner jägare och sedan ställt sakliga frågor baserade på fakta med tydlig källhänvisning men likförbannat blivit kallad för troll. Hur kommer det sig att det inte går att ifrågasätta eller diskutera med jägare utan att bli kallad för troll?
 
Jag har försökt att med den aldra vänaste ton ifrågasätta jakt och viltvård på andra forum, inte att den skall upphöra helt utan metoder och dyliket, inte utan ett unns av provokation eller nedlåtande ton, jag har helt ärligt förklarat att jag känner jägare och sedan ställt sakliga frågor baserade på fakta med tydlig källhänvisning men likförbannat blivit kallad för troll. Hur kommer det sig att det inte går att ifrågasätta eller diskutera med jägare utan att bli kallad för troll?

it walks like a duck, it talks like a duck....
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...