F.d hundägare

Re: Det är för jävligt rent ut sagt.

Tarra; sa:
Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser...

Tänk att man kan resonera så. Alltså min polare är psykolog och han tycker det är skrämmande!

/mattias
 
mellpat; sa:
Aardwolf -> EU? Blir nästa steg hänvisningar till FN-deklarationer om "mänskliga rättigheter"?

Nja det kommer det inte att bli. Men inom EU så finns det Art och Habitatdirektivet som Sverige är tvingade att följa plus att Sverige har skrivit under Bernkonvetionen. Och Finland försökte att sätta egna regler för vargjakt och är dragna inför EU domstolen på grund av det via EU kommisionen. Så bara för att våra riksdagpolitker tror att dom kan göra lite som dom själv vill och lovar ditten och datten så är det inte säkert att det blir så.
 
Re: Re: Det är för jävligt rent ut sagt.

norpan_; sa:
Tarra; sa:
Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser...

Tänk att man kan resonera så. Alltså min polare är psykolog och han tycker det är skrämmande!

/mattias

Tycker du själv att det är såna här händelser som är tjusningen med att ha varg i skogarna...? För övrigt kan du hälsa din polare att han kanske borde hålla sig inom psykologin, och lämna rovdjursfrågan till de som är bättre skickade därtill...
 
Re: Re: Re: Det är för jävligt rent ut sagt.

Tarra; sa:
norpan_; sa:
Tarra; sa:
Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser...

Tänk att man kan resonera så. Alltså min polare är psykolog och han tycker det är skrämmande!

/mattias

Tycker du själv att det är såna här händelser som är tjusningen med att ha varg i skogarna...? För övrigt kan du hälsa din polare att han kanske borde hålla sig inom psykologin, och lämna rovdjursfrågan till de som är bättre skickade därtill...

FANKEN!! jag lovade mig själv att hålla min stora trut stängd och inte lägga mig i denne smutsdebatten.. MEN, jag tror inte att Mattias pyskolog polare pratade om vargarnas beteende utan debatörernas här på utsidan..

(tykker att pyskologer är otäckare än vargar.. en pyskolog kan få en att tro att man blivit befläckad som barn på 15minuter..)
 
Re: Re: Re: Det är för jävligt rent ut sagt.

Tarra; sa:
norpan_; sa:
Tarra; sa:
Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser...

Tycker du själv att det är såna här händelser som är tjusningen med att ha varg i skogarna...?

Men snälla nån, det står INTE "Jag har svårt att se såna här händelser som tjusningen med varg i skogarna".

Svaret på din förvanskade fråga blir alltså: Man kan se tjusningen med varg i skogarna TROTS såna här händelser.

Det är betydligt vanligare att hundar dör av vådaskott eller bilar, menar du att du har lättare att se tjusningen med jakt eller biltrafik?
 
Gulligt att se vargförespråkare som reducerar frågan om varg i skogen till en fråga om sina privata tjusande upplevelser. Med sådana vänner behöver dom tunga förespråkarna inga fiender, hahahaha ....
 
Trolltråd?

Är det verkligen hundägaren som postat första inlägget i den här tråden? Datum stämmer ej med Falukuriren och den andra länken och någon med det namnet har i varje fall inte telefonnummer enligt hitta.se

Om Mellgard är ironisk eller bokstavlig i sina inlägg krokodiltårar etc är svårt att avgöra efter hans inlägg i tråden "Vem har ansvaret för rovdjuren".

Jag kan förstå att de som fått sina tamdjur rivna av rovdjur är ledsna. Men jag vill ha varg, björn, lo och järv i svenska faunan trots att de vållar tamdjur och tamdjursägarna lidande.

Thure
 
Re: Re: Re: Det är för jävligt rent ut sagt.

Tarra; sa:
Raskesven; sa:
Tarra; sa:
Du har då åtminstone min medkänsla. Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser...
Svagt att försöka slå mynt av händelser där någon drabbats av en sorg. Jag anser inte att vargen ska bort för att det sker sådana sorgliga saker, eller ens att björnen ska bort för att den kan skada och rentav döda en människa.

Du har min medkänsla också Marroska.

Raskesven

Slå mynt...??? Vem har sagt att vargen ska bort?? Vi kan ju se fram emot minst 3 gånger så mycet varg som vi har nu, enligt den rovdjurspolitik som föreligger. Jag har överhuvudtaget inte nämnt björnen i sammahanget. Vänligen tillskriv mig inte åsikter jag inte yttrat, och kalla mig inte svag. Du har ingen aing om vem jag är eller hur stark eller svag jag är. Jag delgav min medkänsla, och skrev att jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna. That's it! Jag har själv haft varg efter min hund, så jag vet att det inte är särskit roligt...
Det är välkänt för de flesta som läser trådar om varg vilken som är din inställning i frågan. Knappast positiv. Skriver du dessutom att "Jag har svårt att se tjusningen med varg i skogarna, just på grund av sådana här händelser... ", vad betyder det? Motsatsen till att ha varg i skogarna är att den ska bort från skogarna. Att en person negativt inställd till varg (eller har du ändrat uppfattning?) skriver sådant i samband med att någon berättar att dennes hund har tagits av varg, anser jag vara att försöka slå mynt av händelsen. Och att göra det anser jag vidare är svagt, dvs. dåligt.

Jag har inte tillskrivit dig några åsikter alls i samband med björn, utan drog bara en parallell med björnen och gav min åsikt. De flesta är nog ense om att det är än värre om en människa drabbas av ett rovdjur än om en hund gör det. De flesta vet också att björnen är farligare för människan än vad vargen är. Ändå är det mer sällan man läser om negativa inställningar till björn än till varg. Det var alltså det ofta irrationella i resonemanget om vargen jämfört med andra faror som jag åsyftade.

Raskesven
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.