Åter en jägare med lösspringade hund i björnmöte

Det är jägarna som lobbyister som motsätter sig en minskning av viltstammarna som varje år attackerar och dödar ca 15 personer och skadar ca 800. De stora skogsägarna och trafikorganisationerna vill ha kraftigt minskade viltstammar. Och vi går nu mot en ännu mera lokal förvaltning av viltstammarna, där jägarna själva beslutar om mål för viltförvaltningen.


http://www.polisen.se/inter/nodeid=33923&pageversion=1.jsp
http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/artpresentation/algforvaltningo.asp

Nu bevisade du ju bara att du är en jakthatare som verkligen griper efter alla de halmstrån du kan för att visa att vi jägare är roten till allt det onda i Sverige.
Dina tidigare kommentarer och inlägg hamnade helt plötsligt i ett helt annat ljus mot bakgrunden av detta inlägg.

Ganska komiskt egentligen att du som klagar på jägare så fort du får chansen för att vi vill begränsa en viltstam är den som anklagar jägare för att orsaka alla trafikolyckor med vilt på grund av att vi vill ha livskraftiga viltstammar.
 
Ganska komiskt egentligen att du som klagar på jägare så fort du får chansen för att vi vill begränsa en viltstam är den som anklagar jägare för att orsaka alla trafikolyckor med vilt på grund av att vi vill ha livskraftiga viltstammar.
Ja ja, "jakthatare", ta i så det knakar bara...

Vi kör ett veckans quiz: Vem är det som vill ha en stor älgstam egentligen?

a) Skogsbolagen?
b) Vägverket?
c) Kungen?

Om jag skulle ha missat någon självklar intressent, var god fyll på listan.


[...och på fråga två svarar vi Hälsingland...]
 
Visste inte att rådjuret som en gång hoppade ut framför min bil attackerade mig. Bäst att passa sig bättre på vägen och i skogen. Särskilt om man är barn och har med hund som kan reta björnar.

Betula pendula: KLAGERs och mitt sätt att "diskutera" kallas demagogi. Då är allt tillåtet, även att dra in barn.

Demago....Vad för nåt!?

Fan nu sänkte du mig med ett krångligt ord va lågt :(

Nu ska jag ut och googla...
 
Tillbaks!
Tack mellpat för din kunskap om allt och inget. Så med andra ord består utsidan främst av troll och demagoger.... :)

från wikipedia...

Demagogi är att argumentera utifrån slående men osakliga argument. Demagoger använder demagogi som en strategi att skaffa makt och inflytande genom att appellera till folks känslor och fördomar, vanligen genom användande av kraftfull retorik och propaganda.

H.L. Mencken, en amerikansk kritiker, definierar en demagog som "en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter."

Ordet används numera mest för politiska förolämpningar: politiska opponenter beskrivs som demagoger, medan folk som anses seriösa ses som "män av folket," eller duktiga talare.

Vad avser Menckens definition, innefattar demagogi lögner, medan somliga anser att det inte gör det, då det inte direkt innefattar falska fakta, utan snarare ger den okritiske åhöraren möjligheter att dra egna slutsatser. Demagogi involverar ofta logiska slutsatser baserade på felaktiga resonemang.
 
Ja ja, "jakthatare", ta i så det knakar bara...

Vi kör ett veckans quiz: Vem är det som vill ha en stor älgstam egentligen?

a) Skogsbolagen?
b) Vägverket?
c) Kungen?

Om jag skulle ha missat någon självklar intressent, var god fyll på listan.


[...och på fråga två svarar vi Hälsingland...]

På fråga ett svarar jag Kungen och sen skulle jag vilja höra fråga två en gång till innan jag svarar :)

/Stellan
 
Japp kollade hur det såg ut på björninveteringen

Av 5000 inkommna björnspillningsprover, så hade naturvådsverket inte råd att betala för mer än 3000 dna profiler, resterande kastades i container. I jämtland har vi fått en nästan dubblering i avskjutningen baserat på de tretusen prover och 2000 bortslängda, som jägarna utan ersättning samlat in. Det visar ju att antalet björnar i naturvårdsverkets siffror var i underkant. De ville inte få in ytterligare avföringsprov hösten-08, det blev för dyrt......... Mmmm va vi jägare sagt blev ju sant och det behövdes ju bara 3000 av/5000 prover för att bevisa det, beräkningar är gjorda och publicerade, men de glömde de 2000 prover de slängt vid publiceringen. Vill de ha en frisk och välmående och ej stressade av människor och andra konkurrenter till samma mat/mark, vargstam i jämtland brevid alla dessa björnar så kommer det bli problem, släng dit 700 vindsnurror som är beslutat, öka avverkningen för bibehållen vinst för SVA, SVEA SKOG...m.m. så blir det en trevlig soppa att hålla isär. Bara för att få lite fart i denna frågeställning. Våra ärade samer som bedriver företagande där renar ingår som vandrande betare, de har ju förlorat mark i olika rättsinstanser. Ska vi ha dem på skansen i en glasbur eller? Neej detta fungerar inte exploateringen är för hög och ingen kommer med en hållbarhetsplan som håller i tid.
 
Av 5000 inkommna björnspillningsprover, så hade naturvådsverket inte råd att betala för mer än 3000 dna profiler, resterande kastades i container. I jämtland har vi fått en nästan dubblering i avskjutningen baserat på de tretusen prover och 2000 bortslängda, som jägarna utan ersättning samlat in. Det visar ju att antalet björnar i naturvårdsverkets siffror var i underkant. De ville inte få in ytterligare avföringsprov hösten-08, det blev för dyrt......... Mmmm va vi jägare sagt blev ju sant och det behövdes ju bara 3000 av/5000 prover för att bevisa det, beräkningar är gjorda och publicerade, men de glömde de 2000 prover de slängt vid publiceringen. Vill de ha en frisk och välmående och ej stressade av människor och andra konkurrenter till samma mat/mark, vargstam i jämtland brevid alla dessa björnar så kommer det bli problem, släng dit 700 vindsnurror som är beslutat, öka avverkningen för bibehållen vinst för SVA, SVEA SKOG...m.m. så blir det en trevlig soppa att hålla isär. Bara för att få lite fart i denna frågeställning. Våra ärade samer som bedriver företagande där renar ingår som vandrande betare, de har ju förlorat mark i olika rättsinstanser. Ska vi ha dem på skansen i en glasbur eller? Neej detta fungerar inte exploateringen är för hög och ingen kommer med en hållbarhetsplan som håller i tid.

Kul att björnstammen ökat så mycket.

Om nu samerna vill vara i en glasbur på skansen är väl det upp till dem. För mig är det helt ok. Släpp dock ut björnarna för det är inte ok.
 
Nej jag tycker att detta är svårt.

Att få allt att gå ihop, jag har läst en massa inom jakt o fiske guide, sedan mycket när jag gjort uppsatser, men det som förvånar mig är att ingen opinon bildats för att sänka farten på exploateringen, för att få med alla intressenter i arbetet med att skapa en långsiktig och hållbar utveckling för vår miljö. Fasiken (ursäkta kraftordet) det är nästan så att jag håller på att bli en miljöpartist.!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.