F1 eller S1 det är frågan

Ehhh...

nääh...bara du inte svimmar nu men jag har en Gränsforsare (Liten Skogsyxa)...
ltskogyx.gif



Spydercon (Delica med 50/50 edge) har hängt med sen slutet på 90-talet och det jag gillar mest med den är att den alltid kan "vara med" och att man kan öppna den med en hand (tex när man är utvadad och har flugspöt i den andra handen)

/Anders B
 
Re: Ehhh...

brook; sa:
nääh...bara du inte svimmar nu men jag har en Gränsforsare (Liten Skogsyxa)...

Spydercon (Delica med 50/50 edge) har hängt med sen slutet på 90-talet och det jag gillar mest med den är att den alltid kan "vara med" och att man kan öppna den med en hand (tex när man är utvadad och har flugspöt i den andra handen)

/Anders B

snyft.. va fint! Som flugfiskare så lär man sig snabbt att uppskatta alla redskap som kan hanteras med en hand!

Du har "clip" på baksidan på den modellen med va, i så fall så kan man lätt hänga den praktiskt och åtkommligt...
 
Re: Ehhh...

brook; sa:
nääh...bara du inte svimmar nu men jag har en Gränsforsare (Liten Skogsyxa)...
ltskogyx.gif



Spydercon (Delica med 50/50 edge) har hängt med sen slutet på 90-talet och det jag gillar mest med den är att den alltid kan "vara med" och att man kan öppna den med en hand (tex när man är utvadad och har flugspöt i den andra handen)

/Anders B

Den lilla skogsyxan är helt under bar att använda (har en själv=)
 
Nja...

jag hade ett clip, men iom att de tidigare modellerna hade detta clip i plast så gick det tyvärr sönder då jag satte mig i bilen med kniven "inclipad" i bakfickan...snyft...de nuvarande modellerna har däremot detta clip i metall så att det går att välja sida...som det ska vara !

Numera så har jag min Delica runt halsen (som det smycke det är:)) men tyvärr så är inte själva halsbandet av fallskärmslina ;)

/Anders B
 
Korta blad..

F1 eller S1 Varför dessa korta blad? Jag tycker att de börjar bli för korta. Man behöver faktiskt det lite längre bladet ibland. Vem har inte forsokt skära limpa i skogen med ett kort blad? Man får helt enkelt karva. Många såna liknande tillfällen (plus en massa annat)gjorde att F1:an gavs bort.
Det finns faktiskt en anledning till att de klassiska "lappknivstyperna" har utvecklats till den form och dimension de faktiskt har.

PS. ett multiverkyg ersätter inte en vanlig kniv.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.