Hälsa / inte hälsa

Gick ut på en promenad här i skogarna, utanför byn jag bor i. Mötte då en äldre dam på skidor som jag aldrig sett, hon stannade och pratade med mig om skidor och vädret, sen efter ett tag mötte jag en gubbe som ville prata om djur och vädret.

Så här socialt fungerar det ofta även i naturen i Lunds kommun som innehåller natur för många olika aktiviteter. Inte alltid dock, det har mycket att göra med hur mycket folk som finns på den aktuella platsen. Men i de områden där det är glest mellan besökarna hejar man ofta, stannar ibland och pratar. Träffar man på likasinnade (jag är fågelskådare) kan det bli ganska långa samtal. Ibland även med andra. Folk från brukshundsklubbar är hittills de mest osociala jag mött. Men kanske har jag bara haft otur?
 
Skulle kännas konstigt att inte hälsa på nån i sarek tex när man kanske inte sett en kotte på flera dar.

Lämmeltåg med stugvandrare längs kungsleden brukar jag inte heja på. Blir ju så jäkla tjatigt.
 
Så här socialt fungerar det ofta även i naturen i Lunds kommun som innehåller natur för många olika aktiviteter. Inte alltid dock, det har mycket att göra med hur mycket folk som finns på den aktuella platsen. Men i de områden där det är glest mellan besökarna hejar man ofta, stannar ibland och pratar. Träffar man på likasinnade (jag är fågelskådare) kan det bli ganska långa samtal. Ibland även med andra. Folk från brukshundsklubbar är hittills de mest osociala jag mött. Men kanske har jag bara haft otur?

Hur känner man igen folk från brukshundklubbar (till skillnad från andra med hund)?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...