Friluftsjacka hela året

Jag kör med helicon texs motsvarighet dvs det är också en kopia på den britiska armemodellen. Jag har använt en sådan året runt och i nästan samtliga väder, en regnjacka över eller om det är för varmt att jackan åker ner i väskan vid regn.. Har lyckats undvika temperaturer under -16 så kallare än det har jag inte testat dem i.
 
Jag har Lundhags habe jacka och den passar till de flesta väderlekar, men den är inte vinterfodrad.

Skickat från min moto e5 play via Tapatalk
 
Den här gillar jag också! Jag köpte min under förra året - då den också fanns i lite andra färger (jag äger en i oxblod). Jag har vaxat min med fjällrävens grönslandsvax och då fått den "nästan vattentät" och den har använts flitigt sedan dess.

Jag gillar att den är "tyst" när man t.ex. fågelskådar eller vid jakt eller liknande. Dessutom ventilerar den bra och har många praktiska fickor - och (i den färgen jag har - jag tror att den också sytts upp i någon gul variant) inte ser så "militär" ut.

Jajamen. Jag har den senapsgula här hemma =) verkar tyvärr ha utgått nu.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.