Minolta dynax 5, nåt att ha?

Hej

Har fått ett erbjudande om att köpa en Minolta dynax5, jag tycker de verkar va en lagom stor system kamera som man kan ha med sig ganska enkelt jämfört många lite större system kameror. Men nu undrar jag om någon vet om den är nått att ha. Jag är en amatör fotograf som tar bilder i naturen å när jag é ute å resor, men jag är trött på enformigheten med kompakt kameror å detta verkar vara ett alternativ.

Tacksam för Svar

Henrik
 
Jodå

Dynax 5 verkar vara en ganska ok systemkamera i det prisregistret. Den är lätt att hantera, då det fortfarande finns enkla programlägen och liknande som gör hanteringen för nybörjaren enkel. Dessutom har du all kontroll en mer erfaren fotograf önskar. Så det är nog ett bra val. Jag har för mig att storebrorsan till denna, dynax 505 super har valts till årets kamera för något år sedan, så alla syskonen i familjen är säkert helt ok. I alla fall kommer du ljusår längre än med en kompaktkamera.

/Micke
 
Dynax 505 Si

Har haft en Dynax 505Si i ett par år nu och den har fungerat kanonbra. Man kan köpa paket med kamera,28-80 och ett 75-300 objektiv för strax under fyra tusen. Kameran har funkat felfritt hittills och den väger inte speciellt mycket heller. Den har ljusmätning via ett 14 segments bikakemönster som även Minoltas "proffskameror" har.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.