Rekord

det där var väl en korkad fråga.. det fanns inget i vad jag skrev som motiverade den frågan.. som tröst kan jag säga att jag inte tycker sämre om korkade människor än andra.. har lite svårt för snåla och lata..

om du upplever mig korkad blir jag snarare på gott humör, än i behov av tröst, så dom insatserna kan du rikta till någon bättre behövande.

jag ställer dom frågar jag vill så länge jag håller mig till forum reglerna och får ha mitt medlemskap kvar här, det är inte upp till dig att recensera dom.

jag tycker frågeställningen är intressant, men ska inte ytterligare bidra till att förstöra annelies hyllningstråd.
 
Från dagens Metro:

Du är nu ”världens näst djupaste kvinna”. Hur kännsdet?
– Som en bit på vägen. Mitt mål är att bli djupast i världen.

Hmmm....
 
Vänta nu, hon satte nytt världsrekord i djupdykning, men är bara tvâa i världen?
Är det en teknikfrâga, d v s finns det olika klasser?
 
Alltså, vilket rekord var det hon slog? Först står det att det var världsrekord och sen står det att världsrekordet är 160 meter?

Vad är det för pusselbit som fattas? (Min gissning är att det är olika sätt att dyka det handlar om? Men det är inte särskilt tydligt, men med tanke på diskussionerna kring hennes tidigare bravader blir man ju lite tveksam....)
 
Vänta nu, hon satte nytt världsrekord i djupdykning, men är bara tvâa i världen?
Är det en teknikfrâga, d v s finns det olika klasser?

Alltså, vilket rekord var det hon slog? Först står det att det var världsrekord och sen står det att världsrekordet är 160 meter?

Vad är det för pusselbit som fattas? (Min gissning är att det är olika sätt att dyka det handlar om? Men det är inte särskilt tydligt, men med tanke på diskussionerna kring hennes tidigare bravader blir man ju lite tveksam....)

Jag gissar att svaret faktiskt står i artikeln det länkas till?:
"Världsrekordet som sattes i Röda Havet var Sveriges första i fridykning någonsin. Disciplinen kallas Variable Weight Apnea och kräver att man simmar upp helt av egen kraft, till skillnad från No-Limit Apnea där Pompe slog svenskt rekord förra månaden genom att använda en ballong. "
 
Ja, det finns flera olika "klasser" där den "värsta" är No Limit, man åker på en släde ner och får hjälp av ballong tillbaka upp till ytan. Pompe satte rekord i Variable Weight där man åker släde ner och tar sig upp utan hjälp. Värt att notera är att det inte finns några tävlingar i någon av de två klasserna utan man sätter "bara" rekord.

Ajdå, pucktvåa. Man ska inte avbryta sitt utsidanpostande för att äta lunch... =)
 
Ja, det finns flera olika "klasser" där den "värsta" är No Limit, man åker på en släde ner och får hjälp av ballong tillbaka upp till ytan. Pompe satte rekord i Variable Weight där man åker släde ner och tar sig upp utan hjälp. Värt att notera är att det inte finns några tävlingar i någon av de två klasserna utan man sätter "bara" rekord.

Ajdå, pucktvåa. Man ska inte avbryta sitt utsidanpostande för att äta lunch... =)

Jädrans djupt är det, imponerande att tåla det upprepade gånger. Jag hade nog vänt på 10 meter.

Hur djupt och länge dyker dom som plockar tvättsvamp och pärlmusslor o sånt?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Nytt Svenskt Rekord i Fridykning Dykning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.