Dykcenter i Mexico!

Hej!

Åker till Mexico, Playa del Carmen/Cozumel snart. Undrar om någon kan rekommendera ett bra dykcenter för en nybörjare. Gäran även tips på bra dyk ställe.

Mvh, Eva
 
På cozumel finns otaliga dykcentrum. Hör gärna med hotellet du bor på vem/vilka de rekommenderar. Förmodligen har de någon de känner till. Vidare, följ med på båtturer. Oftast bra ordnade dyk med fina platser. Om du vill dyka vidare kan du åka norrut till cancun. Mellan cancun och isla de mujeras finns det endel fina dykställen. Samma här, gå in på närmaste dykcenter och fråga... Lycka till.
 
Hej

Varannat hus är ett dykcenter (de andra barer) så jag valde dykcenter efter vilka dykmål som jag ville på 1:a dyket brukade vara längre borta medan 2:a var nästan utanför hamnen.

Mäktig dykning var det

Ha det kul
 
De var ganska petiga med att man skulle vara minst AOW om du skulle med på de riktigt bra dyken. Jag rekommenderar att göra ett prova på dyk i undervattensfloderna på Cozumel(eller på fastlandet) Det var en helt underbar upplevelse. Det finns en dykguide om cozumel belize där nästan alla dykställen var bra beskrivna rekomenderas
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.