Fridykning för vuxna?

Hej,

Jag var i Mexiko för en månad sedan och snorklade då för första gången i mitt liv. Det var helt underbart! Till hösten ska jag åka till Borneo, jag skulle då gärna vilja kunna röra mig friare i vattnet och inte bara "sprattla på ytan". Finns det kurser för vuxna nybörjare? Om det gör det, vart vänder jag mig?

Tacksam för svar.

/Fia
 
Dyklänkar

Hejsan Sofia!

Jag är visserligen ingen expert i ämnet dykning, även om jag har cert och dessutom fortfarande leker med att hålla andan i badkaret ibland! ;-)

Du finner dock lite kul länkar i ämnet dykning/fridykning här:
http://www.myax.se/?path=1-40-529&mod=top

Håll till godo och hoppas du får det trevligt på din resa! ...och tänkt på säkerheten!

/Stefan
Personbästa på 3:35! ;-)
 
Fridykning

Hej Fia

Du finns två bra sidor på nätet om fridykning som jag kollar regelbundet.
onebreath.com
freedive.nu
Du kan även ta kontakt med ett dykcentra i Båstad som heter "Det stora blå" där Jean Jauque Mayol håller i några kurser på sommar halvåret som jag kan rekomendera.
SSDF (Svenska sportdykar förbundet) har även kurser i fridykning där du kan ta olika certifikat.
Är du intresserad av avancerad fridykning så har du Sveriges bästa fridykare i Malmö som du kan nå på "Bill@freedive.nu .

Lycka till
Peo Bergqvist
 
Jag kan bara gratulera till din nyfrälsning i undervattensvärlden. Nu vidare till frågan, fridykning utan tuber eller dykning med tuber? Om det är med tuber du menar finns det dykkurser på (nästan) alla turistorter över hela världen. En kurs i PADI:s regi brukar ta mellan fem och sju dagar. Där lär man sig dyksäkerhet, teknik samt handhavande med utrustning. Efter en sådan kurs är det sedan bara dyka runt, med guide givetvis. Lycka till med allt.
 
dykupplevelser

Hej!

Titta på http://www.dykupplevelser.nu, dom har kurser i Lysekil sommartid och Thailand vintertid.

Jag har jobbat ihop med Dolor, och även om jag inte vet något om fridykning så kan jag ju säga att det är en himla trevlig kille och han är oerhört seriös i det han håller på med.

Lycka till!
Mia
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.