Hjälp med utrustningspris

Har blivit erbjuden att köpa en Diverite bdc från 2002, ATX40 o 50 apeks reg., flaska 8l 300 bar och viktbälte för 4000 kr. Grejerna behöver provtryckas och servas, är detta ett bra pris, för högt eller prutbart?
Jag har ingen aning, det blir isf min första egna utrustning, så vad tror ni?
 
Har blivit erbjuden att köpa en Diverite bdc från 2002, ATX40 o 50 apeks reg., flaska 8l 300 bar och viktbälte för 4000 kr. Grejerna behöver provtryckas och servas, är detta ett bra pris, för högt eller prutbart?
Jag har ingen aning, det blir isf min första egna utrustning, så vad tror ni?


vad är det för förstasteg till reggarna, ingår någon annan utrustning till regg.paketet eller är det lösa regulatorer?
 
Kanske lite dyrt..

Har blivit erbjuden att köpa en Diverite bdc från 2002, ATX40 o 50 apeks reg., flaska 8l 300 bar och viktbälte för 4000 kr. Grejerna behöver provtryckas och servas, är detta ett bra pris, för högt eller prutbart?
Jag har ingen aning, det blir isf min första egna utrustning, så vad tror ni?

Njae, är grejerna varken provtryckta eller servade och västen gammal tycker jag priset låter lite högt, tänk på att provtryckning och reggservice kan gå på 2-3000 kr (någon med bra koll får gärna ge bättre prisexempel).

Lite exempel från annonser som jag (ögnade bara, kika på detaljer själ) hittade på sportdykare.se och dykarna.nu :

Lösa (dvs dyrare ofta)
grejer :

4 år (dvs från -04) gammal väst 500 :-
väst + bly 1500 :-
1 år gammal väst 1300 :-
väst, 50-60 dyk 1200 :-
8 l 300 flaskor, otryckta, 2 st för 1500 :-
komplett regg, servad -07 2000 :-
viktbälte + vikt 2-300 :-

Å andra sida finns kompletta paket.. :

* Väst, regg, flaska, torrdräkt, fenor, hanskar, viktbälte, dykdator, väska etc 6000 :-
* Torrdräkt, väst, fenor, mask, 15 L200, 12 kg blybälte, hanskar, regg, dykdator 5900 :-

Hur det är med service och provtryckning i de paketen har jag ingen aning om.

Lycka till i utrustningsdjungeln! :)
 
Djungel, ja det verkligen ett passande uttryck.. Jag tackade nej till köpet, jag kollade upp service och provtryck osv och då kunde jag i slutändan köpa ett nytt paket för nästan samma pengar..

Tack för hjälpen iaf! Man blir ju helt villrådig av all utrustning....
 
Been there.. :)

Hehe, minns hur förvirrad jag var i början :) Hoppas du hittar något som passar dig! Lär väl vara lätt så här på hösten. En generell tumregel är att grejer i ok skick går för ca halva nypriset om de inte är urgamla, flaskor något högre och därifrån +- beroende på skick, lycka till!
 
Det finnsen trygghetsfaktor i att börja med de viktigaste grejorna nya

Runtomgrejorna kan vara begagnade. Då kan man på 1/2 spara ca 2/3 och det känns inte dummt när tröskeln in är hög.
//J
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...