labb?

nån som kan tipsa om sveriges bästa/billigaste framkallning av färgneg. jag inbillar mig att det blir nån form av postorder. de får gärna ha en deal där man lämnar tillbaks bilder man inte är nöjd med (har för mig jag sett sånt tidigare- skulle kunna innebära en bra affär för mig)
 
?

det verkar som om jag skulle behöva omformulera min fråga; kan nån tipsa om ett bra billigt labb för färgneg ?
 
Fuji Direkt

Prova Fuji Direkt.
Du får hem fotona på tre dagar och det kostar inte häst heller.
Dubbla kopior och ny film på köpet.
Fuji RULES!!!
 
Ånge

är det dom som håller till i Ånge? jag har hört en hel del negativt om dem- borttappade bilder och div svarta streck på dia

om det är nån som har nåt annat förslag så testar jag nog hellre det först
 
bara framkallning?

Tjo!

om du bara vill ha framkallning så kan du ju få det gratis på http://www.snapsend.se. provade dem nyligen och det funkade väl bra. dessutom är det ju trevligt att få bilderna scannade på en gång! Sen blir det lite dyrare om man vill beställa kopior från dom, fast det kan man ju ta någon annanstans också. Men om man vet att man vill ha alla bilder på papper så är det nog ngn form av postframkallning som gäller.

m
 
länk?

den där länken funkar inte riktigt för mig. stämmer den? kan du utveckla hur det funkar- får man tillbaks de framkallade negativen och en skiva m bilderna och så får man välja vilka bilder man vill ha kopierade efteråt?
 
hullo igen!

ledsen, det blev en punkt för mycket. http://www.snapsend.se ska det vara!

Ja, man skickar in sin film, och får tillbaka negativen och en kontrollkod. Kontrollkoden används för att ladda in bilderna i sitt album på deras sida,där man kan titta på dem och göra lite småändringar i stil med rotera dem och sånt. Sen får man då välja de bilder man vill ha på deras sida och beställa dem där. Man kan även ge andra tillgång till sitt album där så att folk kan beställa egna kopior av bilderna.

m
 
litet tillägg

När man beställer kopior från dem sedan så utgår de från den digitala bilden de har kvar. Jag har bara beställt vanlig 10x15 från dem, och det var väl "okej", men jag hade nog inte satsat på några förstoringar där.

Men som sagt, om man vet att det räcker med framkallning och tar bra kopior någon annanstans så ...
 
:)

det där är precis vad jag är på jakt efter. vad hindrar dig från att få bilderna kopierade hos ditt lokala labb (där det kanske är billigare)?

tar de emot pressade filmer?

jag kontaktar dem själv förresten och återkommer m en rapport.
 
Fuji i Ånge suger..

..ty de tapapr bort bilder, märken på bilderna från framkallningsapparaten och färgstick.(egen erfarenhet) Postorderfirmorna som fått bäst betyg i tidningen Foto´s tester är Lofoto (www.lofoto.se) och Extrafilm (www.extrafilm.se). /Ola
 
kanon

vad bra : ) nä, det är väl ingenting som hindrar dig från att framkalla dem var du vill, men pressning är jag lite skeptisk till. Men tala om vad de säger!!!

Det brukar väl vara svårt att få "skicka-iväg-filmen"företag att göra sådant. jag har då inte hittat något, (möjligen scandinavianphoto). Någon som har några tips?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.