Gissa position

Jag har svårt att förstå knölen i bakgrunden, men en vild chansning - jag har inte varit där på minst 15 år - är rastskyddet lite norr om Blåhammaren. Heter det Endalens rastskydd?

Finns det två Endalens vindskydd? Min bild var ju också från Endalen, men jag har för mig att det står "Endalen" på en skylt som man ser på ett gammalt foto jag har, taget där norr om Blåhammaren..

Oavsett om jag har rätt eller fel så får någon gärna informera :) Ikväll kan jag iofs kolla kartan men jag är nyfiken NU.
 
Jag har svårt att förstå knölen i bakgrunden, men en vild chansning - jag har inte varit där på minst 15 år - är rastskyddet lite norr om Blåhammaren. Heter det Endalens rastskydd?

Finns det två Endalens vindskydd? Min bild var ju också från Endalen, men jag har för mig att det står "Endalen" på en skylt som man ser på ett gammalt foto jag har, taget där norr om Blåhammaren..

Det är rastskyddet norr om Blåhammaren, ja. Det går under namnet Gräslidfjället, plockat från närmsta grannen, och klumpen i bakgrunden är alltså Blåhammarkläppen. Angående "Endalen" gör ju Enan en sväng runt hela Blåhammarfjället, så dalföret norr därom kan säkert också kallas så.
 
Det är rastskyddet norr om Blåhammaren, ja. Det går under namnet Gräslidfjället, plockat från närmsta grannen, och klumpen i bakgrunden är alltså Blåhammarkläppen. Angående "Endalen" gör ju Enan en sväng runt hela Blåhammarfjället, så dalföret norr därom kan säkert också kallas så.

Aha Gräslidfjället såklart, nu minns jag. Vi passerade även Endalsstugan på turen ifråga, så jag blandade ihop dem.
 
Den borde inte vara

synlig från det vädersträcket. Bilden verkar för övrigt vara tagen någon gång på natten-morgonen. Min gissning är att det är en sjö lite längre mot söder Vássaloamijávri rakt öster om Vistasstugan.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.