Gissa position

avslutad210712

Gäst
Nu har vi snart prövat alla jokkar i trakten! Jag slår till med Válffojohka.

*haha*

Det gör du rätt i. Kunde inte ens ge några ledtrådar utan att avslöja direkt vilken jokk det handlade om.

Vi åkte upp i början av juli 2014 och under den dagen vi åkte till Katterjokk så kom värmen. Massor av insekter och fullt med vatten i alla jokkar.
 
Trevlig gåta och ett imponerande lagarbete! Din lilla tjärn var till god hjälp och nu på sista bilden ser vi väl in i Alisvágge österut mot Rautas?

Mera vatten kommer här. Vilken sjö skymtar vi i dimman?
 

Bilagor

  • Foto0131.jpg
    Foto0131.jpg
    41.2 KB · Visningar: 490
Kan det vara Torneträsk?

Visst kan det vara Torneträsk! Bilden är tagen ca 15 km väster om Laimoluokta i sydlig riktning. Jag tror vi ser Kaisepakte vid horisonten till höger och i dimman utanför skymtar vi den stora halvön Gáisenjárga. En ledtråd - som nu inte behövdes - kunde varit att sjön för mycket länge sedan hade sitt utlopp till Atlanten.

Ny bild!
 
Jag tog ju nästan samma bild några dagar senare, med liten mindre dimma.

En annan ledtråd som inte behövs: (Nästan) alla som gissar här har varit vid denna sjö. ;)

God jul till alla som lägar upp bilder här, och till alla som gissar, ni ger många nya inspirationer till kommande vandringer.

Henning
 

Bilagor

  • 045.jpg
    045.jpg
    41 KB · Visningar: 408
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.