Annorlunda dykresor

Vanliga resguider som Lonely Planet, Rough Guide etc ger inte så mycket tips om ovanliga dykresmål. Vissa bra träffar hittar man på nätets sökmotorer men det blir allt svårare ju mer webben växer. Titta i stället in lite på akvaristsajter som http://www.ciklid.se där du kan hitta en del artiklar (under Ciklidbladet) om dykresor till de stora sjöarna i Afrika (Malawi, Tanganyika). Verkar som om allt fler av oss gamla akvarienördar upptäckt hur kul det är att göra "hemma hos-besök" hos firrarna.
Har du fler tips på var man hittar annorlunda resor?
 
åååhhhh! så härligt kul det låter:)

verkligen!!!! hemma hos akvariefiken...verkligen underbart! se upp med bilharzian (snäckfeber) bara...i vissa sjöar o stillastående vatten...kolla det först rekommenderar jag...annars är ju alla såna där länder dit man inte brukar resa (krig o katastrofområden) annorlunda :) fast det är ju kanske inte att rekommendera...det är annars fint att dyka i mombasa (tanzania)...och syrran som bor i dominikanska republiken rekommenderar varmt att snorkla runt där...:)själv har jag alltid velat åka till cucenaam..salto del angel...angelfallen...venezuela...hehe...men det är lite svårt att göra med fem barn :) men vänta bara tills jag blir gammal kärring :) here I come :) :)
kraaaaaaaam till alla som vill från ninapenda
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.