Kan en Sony HC-7 & Teleobjektiv * 2,0 verkligen ge kvalite på 20ggr Optisk ??

Hej

Jag har en HD videokamera Sony HDR-HC7 som har en optisk zoom på 10 ggr.

Jag filmar för privat behov. Editerar via Studio 11+, bränner på "vanlig" DVD och visar från Bärbar PC via projektor mot duk. Jag utnyttjar inte full HD hela vägen från inspelning till visning men vill ändå förbättra inspelnings kvalite och undrar om någon har erfarenhet av HC-7 + ett 2,0 Teleobjective VCL-HG1737C Den kostar ca 1.900 SEK ink moms

Jag åker till Peru i Sep och vill då gärna filma natur och djur och funderar på detta teleobjektiv. Kommer jag verkligen att få en kvalite av 20ggr optisk ? Blir HD-mpg verklig "ren" i hela bildytan, eller kommer "kanterna" att vara suddiga / svajjiga eller ?

Kommer bilder / jpgs på 6 Mpix att fungera bra ? Kommer ljuset att fungera bra på automat eller behöver jag korrigera för xtra teleobjektiv ?

Tacksam för alla tips och synpunkter & erfarenheter.
 
Jag håller på med stillbild och telekonvertrar gör utan undantag bildkvalitén sämre. Förvänta dig inget superresultat, särskilt inte med en 2,0 konverter. Allt beror på vad man har för krav, men helt klart kan 1900 spänn vara värt för 20x zoom.
 
För att

ta ställning till din fråga måste man veta vilken bildkvalitet du blir nöjd med.

Konvertern du länkat till kommer inte att ha stillbildsegenskaper och ljusstyrka i närheten av de som en digital stillbildskamera med bra objektiv har. Men i bra ljus kanske det går att få till en del njutbara foton.

Bilderna blir förutom längre brännvidd sämre än de du kan ta med kameran som den är.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.