Olympus Batterier

Jag har nyligen köpt en Olympus E-410 och vill köpa extra batterier till den. Är novis på området och har läst i trådar på utsidan och hittat dessa batterier:

http://www.zebramedia.com/shopdisplayproducts.asp?id=746&cat=Olympus

Har också läst på webben att min kamera använder PS-BLM1 batterier.
Jag har ingen aning om vad alla betäckningarna betyder...

-Är det någon som vet om batterierna på länken ovan fungerar för Olympus E-410?
-Någon som annars kan ge tips på var jag kan hitta prisvärda batterier som passar min kamera?
-Hur mycket sämre är dessa billiga (95 kr) batterier jämfört med "riktiga" Olympus-batterier (500 kr)?

Tack!!
 
Diskuteras även här: ttp://www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadid=32093#post347141

Det verkar vara lite lotteri, och inte ens batterier från samma tillverkare verkar alltid funka likadant. Vissa billiga batterier funkar minst lika bra som original, andra funkar betydligt sämre.
 
Ja, i den tråden framgår det att kvaliteten på alternativa batterier är svårbedeömd.

Undrar därför om någon har tips på prisvärda batterier av den typ som funkar på Olympus E-410.
 
Jag har själv försökt att hitta billiga batterier till min 765:a, men man får alltid vad man betalar för.
Dvs 5 gånger billigare batteri tar slut 5 gånger snabbare än orginalbatteriet. Dessutom så slutar piraterna att ta emot laddning efter ett antal omladdningar. Så min rekomendation är, köp orginal. Det är billigast i längden.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.