Bildrubriker

Jag tycker det är väldigt trist när någon laddar upp bilder och inte skriver någon bildrubrik eller några ord om var bilden är tagen. Ibland vill man kanske också veta vad bilden föreställer.
Vill man inte/ kan inte/ orkar inte?
 
Jag brukar oftast skriva var bilden är tagen. Undantaget fiskebilder.

Sen så hade jag tidigare några bilder upplagda för forumtråden där man skulle gissa platsen och av naturliga skäl skrev jag inte ut var bilden var tagen.

Sen så kan jag väl tycka att man inte alltid behöver skriva ut plats heller. Det beror lite på vilket syfte fotografen har. Allt foto handlar ju inte om att visa upp fina platser heller men för rena landskapsmotiv så kan det ju vara trevligt att veta var bilden är tagen.
 
Jo självklart är det som du säger att ibland finns det anledning till att inte skriva en rubrik/beskrivning. Vem vill avslöja sina bästa smultronställen? :)
Men ofta upplever jag att det är av ren lathet man inte skriver något eller står det bara något kryptiskt #56432.
 
Just när det barr står ett nummer irriterar mig, jag kommenterar aldrig en sån bild. Jag vet ju inget om den, var den är tagen, vad den föreställer eller nått. Om fotografen inte orkar bemöda sig att ge oss lite info iallafall så struntar jag i att ge kritik på den.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...