Tarradalen

Blir i en enklare tur i Tarradalen under påskhelgen, trängas med skoterfolket....
Vill testa en del prylar, bla en nyinköpt pulka....
Kanske finns det någon annan här på Utsidan som skall åt samma håll ???
 
Lyllo dig som får skida i Tarradalen till Påsk:)
Blev lite nyfiken på vilken pulka du har köpt?

(Själv använder jag en modifierad så kallad Paris-pulka för att dra lite utrustning i trakterna runt Umeå:) Den funkar förträffligt i denna terrängen.)

God tur!
 
Fjellpulkan

Slog till och köpte en Fjellpulka,kompl med bälte och skaklar.
Köpte den på North Star i Malmberget, fick ett bra pris då jag också köpte en del annat.

Har tyvärr via jobbet sett en del hemmabyggen, bla barnpulkor som krånglat och där de behövt hjälp på olika sätt. Lite rädd för att experimentera med sånt som kan sabba en hel tur bara för att man kanske missat en lite detalj i bygget.... Ligger också en hel del "lämningar" i fjällen från sådana misslyckade byggen.

Kom ned i em från Tarrekaise och det har varit hyffsat väder hela helgen, i dag sol från klarblå himmel. Lite folk som ligger över i STF-stugorna. Hade en hel avdelning för mig själv både i Njunjes och i Tarrekaise. (slog mig att stugorna förfaller...)

Mycket skoter trafik men tycker de sköter sig bra. Pratade med mina kollegor som jobbat och de hade på torsdag kväll "blåst" över 80 skoterförare runt Kvikkjokk och alla var nyktra, men de berättade också att det var en del ekipage som inte lämnade parkeringen i Kvikkjokk under kvällen......Hmm, undrar varför?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...