Stort knivintresse - välj din favoritkniv

1. Hittade en bild i mobilen på två till skalkniven. Den nedre hittade jag böjd med avbruten spets så den är omslipad.

2. Kom på att jag ska ha en låda någonstans med diverse mindre Eskilstuna-knivar. Blir till att leta
De knivarna du visar upp på bilden är de som jag tidigare visat i den här tråden, eftersom de ingår också i min samling. Riktigt fina skalknivar är de!!

Min%20Bahco%20skalkniv%20m%20valnoumltsgrepp.jpg


Min%20Bahco%20skalkniv%20m%20valnoumltsgrepp%202.jpg


Min%20Bahco%20skalkniv.jpg


Min%20Bahco%20skalkniv%202.jpg


Ber om ursäkt för dammkornen på sista bilden!

2. Leta! Vi behöver bilder i den här tråden ;).

~Paul~
 
Hej, jag såg att du hade dom också. Jag har flera knivar i bahco husmorsserien och ska försöka få den samlingen komplett.

Jag har ganska många knivar som du också har i din samling. Jag ska försöka undvika att lägga upp de du redan visat för du tar mycket bättre bilder. Hittade dessa. En jernbolaget som jag tror var uppe tidigare. En Eskilstuna no-name och en Kn. I samma serie med svart handtag har jag även fryskniven och styckkniven du visat innan och någon till.

Kn-kniven stack upp bland batterierna i soprummet tillsammans med en med samma profil, men med träskaft.
 

Bilagor

  • DSC_0573.jpg
    DSC_0573.jpg
    17.9 KB · Visningar: 612
1. Jag har flera knivar i bahco husmorsserien och ska försöka få den samlingen komplett.

2. Hittade dessa. En jernbolaget som jag tror var uppe tidigare. En Eskilstuna no-name och en Kn.

3. I samma serie med svart handtag har jag även fryskniven och styckkniven du visat innan och någon till.

4. Kn-kniven stack upp bland batterierna i soprummet tillsammans med en med samma profil, men med träskaft.
1. Det kan vara rätt svårt, i alla fall om man är ute efter knivar med någorlunda bra kvalitet.

2. Bra fynd!

3. Fin serie, även om den med träskaft är antagligen mer eftertraktad ;).

4. Menar du att någon hade slängt knivarna?!?

~Paul~
 
1. Det kan vara rätt svårt, i alla fall om man är ute efter knivar med någorlunda bra kvalitet.

2. Bra fynd!

3. Fin serie, även om den med träskaft är antagligen mer eftertraktad ;).

4. Menar du att någon hade slängt knivarna?!?

~Paul~[/QUOTE

1. Jo jag har märkt det. Saknar lilla excellenten, stora kockkniven, skalkniven och fruktkniv. Resten av knivarna har jag i fint skick, blanka och där skaften fortfarande är svarta och ankarmärket intakt.

2. Tack mina knivar ligger till stor del undanpackad lite här och var. Borde samla de jag inte har i köket på ett ställe.

3. Japp tycker träskaft är trevligare, men dessa är praktiskta. Styckkniven har perfekt tjocklek på bladet. Slår till och med frosts motsvarighet.

4. Ja någon hade det. Tråkigt! Men kul för mig. Fanns även en jernbolaget stekspade och kn smörkniv som nu är trygga hos mig.
 
1. Japp tycker träskaft är trevligare, men dessa är praktiskta. Styckkniven har perfekt tjocklek på bladet. Slår till och med frosts motsvarighet.

2. Fanns även en jernbolaget stekspade och kn smörkniv som nu är trygga hos mig.
1. Så är det. Praktiska är de sannerligen. Jag föredrar KN framför Frosts.

2. Folk är bra lustiga :).

~Paul~
 
Efter alla otroligt fina knivar lägger jag in mitt bidrag på en skrattretande
löjligt kniv, men som rubriken säger Välj din favoritkniv.
Varför?
När jag jobbade på restaurang var den perfekt till att skära tejpen på alla
kartonger istället för att som det flesta "go savage" och bara sliter upp dem
vilket gör det svårare att packa ihop tomkartongerna innan de slängs.
Och den hade man alltid i fickan med nycklarna.
 

Bilagor

  • Nyckel.jpg
    Nyckel.jpg
    50.7 KB · Visningar: 469
1. skrattretande löjligt kniv.....perfekt till att skära tejpen på alla
kartonger

2. Och den hade man alltid i fickan med nycklarna.
1. Funkar den så varför inte ;). Började använda en liknande kniv till mina utlandsresor när man efter 9/11 förbjöd alla vanliga knivar. Valde då en SwissTech Utili-Key:

Chaveiro%2B6%2Bem%2B1%2Bswiss%2Btech%2Bedc%2B%25284%2529.jpg


2. Precis.

~Paul~
 
KN, lång kockkniv (dryga 230mm):


~Paul~

Kockkniven är riktigt fin. Lägger in en bild på bahcos lilla kockniv. Den slitna använder jag som brukskniv. Riktigt bra i köket! Även en kniv från frosts som jag antar är en styckkniv.
 

Bilagor

  • _20180222_201054.jpg
    _20180222_201054.jpg
    15.2 KB · Visningar: 464
  • _20180222_201134.jpg
    _20180222_201134.jpg
    16.8 KB · Visningar: 480
Lägger in en bild på bahcos lilla kockniv. Den slitna använder jag som brukskniv. Riktigt bra i köket! Även en kniv från frosts som jag antar är en styckkniv.
Kanonknivar! Gillar framför allt jaktkniven från Frosts! Till den här typen av knivar fanns det som tillval en enkel läderslida med bältögla.

Kontrar med en liknande kniv från KJ Eriksson:
MinKJErikssonjakt-fiskekniv.jpg


Bahco allkniv finns också i min samling:
MinBahcoallkniv2.jpg


Liksom den långa laxfilékniven:
MinBahcolax-filkniv.jpg


Filéknivar från Frosts:
Trefilknivarmedjakarandagrepp.jpg


~Paul~

PS En sak är säker. Den här tråden lever på sina bilder. Låt dem strömma in! ;)
 
Du menar en sån här😁 laxkniven från bahco har jag också i nyskick. Frosts 6154 likaså. De två andra frostsknivarna är jättefina. Jag är avundsjuk!
 

Bilagor

  • _20180223_164032.jpg
    _20180223_164032.jpg
    13.7 KB · Visningar: 402

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...