Vargsafari - vargspårning

Näe, det blev för svårt...

Mössjägare i nåt U-land där mössen verkligen äter upp skörden (maten) för svältande barn o vuxna går väl inte hem hos vargskjutargänget, det är ju inte lika tufft...har någon sett en uppstoppad mus-skalle på nån vägg ?
 
Näe, det blev för svårt...

Mössjägare i nåt U-land där mössen verkligen äter upp skörden (maten) för svältande barn o vuxna går väl inte hem hos vargskjutargänget, det är ju inte lika tufft...har någon sett en uppstoppad mus-skalle på nån vägg ?

Vad är för svårt?
Att du inte blir bemött när du hävdar att jägare borde söka försörjningsstöd eftersom dom jagar för att dom har skral ekonomi?
Menar du på allvar att du förväntade dit att någon skulle fastna i den trålen?
Är det vanligt med uppstoppade vargskallar på väggarna hos dina jägarbekanta, har du sett nån?
Möss förgiftar man väl, även här hemma?
Vad betyder egentligen talesättet, efter sig själv dömmer man andra?

Så många frågor och så lite svar...
 
Ja.... nu drar det ihop sig till sessongens viltvårdande insats, dvs vargjakten.
Det är ju bara ca 1,5 mån kvar. Beslutet tas nog om 4 veckor.

Hur ska vi lägga upp strategin tycker ni?
Hur många ska vi ta? och vilka ska vi ta?

Vad tycker ni......jag lyssnar (läser)
 
Ja.... nu drar det ihop sig till sessongens viltvårdande insats, dvs vargjakten.
Det är ju bara ca 1,5 mån kvar. Beslutet tas nog om 4 veckor.

Hur ska vi lägga upp strategin tycker ni?
Hur många ska vi ta? och vilka ska vi ta?

Vad tycker ni......jag lyssnar (läser)

Hur går det med utplanteringen som skulle ske som en följd av förra årets vargjakt?

Sen antal som ska skjutas är inget som du avgör efter att ha kollat med utsidans medlemmar. Det trodde jag du visste.
 
Ja.... nu drar det ihop sig till sessongens viltvårdande insats, dvs vargjakten.
Det är ju bara ca 1,5 mån kvar. Beslutet tas nog om 4 veckor.

Hur ska vi lägga upp strategin tycker ni?
Hur många ska vi ta? och vilka ska vi ta?

Vad tycker ni......jag lyssnar (läser)

Vilka ?, ta dom individer som de är inget fel på som ni gjorde sist, så har ni gjort en insats ännu en gång i viltvårdsandan !, hej o hå ! Är det genfel på vargarna här i svedala?, genfel kanske ska letas efter på annat håll...
 
Hur går det med utplanteringen som skulle ske som en följd av förra årets vargjakt?

Sen antal som ska skjutas är inget som du avgör efter att ha kollat med utsidans medlemmar. Det trodde jag du visste.

Ja det blir ju troligen valpar från sibirien-parken a' 800.000,- st avmaskade och klara.
Det blir värdshistoriens exklusivaste jakt så småningom

Som du ser så rådfrågar jag ju er på forumet först, innan jag börjar skjuta.
Det är ju fritt att tycka.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A150 Vargspårning i Värmland i mellandagarna? Vilda djur 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.