Vargsafari - vargspårning

Då vet vi din kunskapsnivå i ämnet.

Bull, slangord på engelska. Det betyder bull*!#*.

PitBULL, och BULLhund är väl rätt så vedertagna BULLbegrepp i hundsammanhang. Men nån BULLSHIT hund har jag aldrig hört talas om. Skitsnackare har aldrig fyra ben, men dom är ofta grälsjuka auktoriteter (i sina egna ögon).
Missförstå mig inte, nu var jag sarkastisk.
 
Du är verkligen tuff och häftig aktiv-jägare. Lite som Uffe i serien Helge.
Bortsett från att du tyvärr verkar finnas på riktigt, i alla fall i ett forum på nätet.

Ditt inlägg kan jag väl acceptera så när som att du skriver "tyvärr att du finns"
Har du skrivit "tyvärr" så får du utveckla detta.
Är det riktat till mig eller hela jägarkåren? Vad är det som stör dig?
 
Häng inte upp dig på engelskan. Bulle är ettt svenskt ord .Jag har även hört vissa som säger "pannkakshund"
Hur översätter man pannkaka från engelskan? (till svenska..?)

WildWoods, du har ett rätt så förpliktande namn. Trots att wild woods knappast existerar på skandinaviska halvön.

-Vilka faktorer skulle du ta hänsyn till? Storlek? steglängd? riktning i terräng? Platsen?
Avstånd till folkspår? Längden på spårningen? sannolikhetsgrad? eller?

Personliga påhopp, du e för rolig!

Vem tar du hänsyn till i skogen? Rovdjursfrågan är mer en bara spår i snön. Det finns andra som bor och lever på landsbygden, vad kan du om deras intressen? Tar du hänsyn till dem?

Själv driver jag eget turistföretag på landsbygden och jag tar hänsyn till och har samråd med de andra intressen som finns. Det som behövs är mindre skrik och mer prat!
 
Ego skidade över första vargspåret 1960, det var häftigt, en timme nysnö på förmiddagen och en timme efter det dragit över kom vi till spåret. Ensamt, rakt över fjällheden. Vi följde det ett par kilometer till där vi skulle ta oss ner igen och där var en kissfläck. Glömmer det aldrig, en och annan snökristall i luften och det fanns en varg, rätt nära.
Sen dess har vi hört vargar i Italien och i Klippiga bergen och visst är ylandena häftiga men den spänning som det där ensamma första spåret väckte, det har de aldrig kommit upp i.
Se varg, tror jag inte på utan att man åtlar.
 
Himla tjat om vargens stora ödeläggande av vissa personers skrala ekonomi, för det är väl pengar det hela handlar om eller hur ?

Är folk så utblottade och fattiga så att vargen knaprar på deras levebröd så de inte klarar sitt uppehälle finns det väl för jösses fanken annat o livnära sig på, sök försörjningsstöd tex.

Finns det så fattiga människor i Sverige att vargen kan klara av att sabba ekonomin totalt för dem ?

Att den kan minska vinsten begriper jag...för det är väl maxvinst man vill ha när det gäller den näring man företräder, och då har man rätt att ta till vad som helst ?, hur skulle det se ut på våra affärsgallerior om innehavarna satt o pricksköt de som stal ?...
 
Jag tycker ditt forumtrollande ger seriösa jägare oförtjänt dåligt rykte.

Varför inte svara ärligt:
Jag deltog i vargjakten. Vargen är ju helig på just detta forum. -Alltså en konflikt.

Det ger bränsle till debatten och det är ju roligt.
Att debattera varg bland jägare är ju att slå in öppna dörrar, men att prata varg med en ung MP:are
på sergels torg höjer adrenalinnivån.
Visserligen bemöts mina inlägg med mer eller mindre oseriösa mothugg men
sånt får man ta.
 
Varför inte svara ärligt:
Jag deltog i vargjakten. Vargen är ju helig på just detta forum. -Alltså en konflikt.

Det ger bränsle till debatten och det är ju roligt.
Att debattera varg bland jägare är ju att slå in öppna dörrar, men att prata varg med en ung MP:are
på sergels torg höjer adrenalinnivån.
Visserligen bemöts mina inlägg med mer eller mindre oseriösa mothugg men
sånt får man ta.

Ett seriöst mothugg består nog av konfiskation av knallpåken.

Vad ska du kunna "rätta till" i samhället då utan den ?
 
Ja det är det är på den här nivån debatten hamnar som sagt.....
Som att diskutera kojakt i Indien

"Din nivå" ?, har du tillfrågat dina motdebattörer om det passar dem bra ?

Att tala om att "nivån", mothuggen är oseriösa tyder på att du är ställd mot väggen, mitt föregående inlägg beträffande ekonomin i denna vargdebatt, den "missade" du galant...är du "drabbad" ekonomiskt ?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A150 Vargspårning i Värmland i mellandagarna? Vilda djur 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.