Vargsafari - vargspårning

Du vill alltså antyda mig om att vara kriminell? Jag brukar inte göra det med folk som jag inte känner. I detta fall är vi inte lika. Men jag kan ha överseende med detta, -du kanske har sett på tv, läst tidningar och inte är så gammal?

Sändarvargar brukar offentligvisas på en ruta som är 1x1 mil. Rapporten kan vara 1 dygn gammal.
Vi får den exakta positionen- i bästa fall 10-20 min gammal.
Vi och mina kollegor går då åt andra hållet, eller kallar in och kopplar hunden och åker hem.
Skulle nån av oss ca 300 försöka skjuta den, så släcks omedelbart nätverket ner.
Ej heller kan vi ta bilen för att "titta" på den.
Och varför skulle vi göra det, det räcker väl med att den finns där?
Det skulle aldrig funka för dig, så du får nöja dig med den "hemliga" sändarvargen.

Här är en länk till dom hemliga sändarvargarna:
http://webmap.slu.se/website/vargwebb/viewer.asp
-Vilken visar att 2 st nyligen gått in i Idre-området, vilket ger dig rätt ang Dalarna.
Dock ca 25 mil bort från vårt revir. Alltså ointressant för mig.

Gissar att jag missförstått en del av dina inlägg i denna tråd, mitt nitälskan för Vargen tog visst överhanden. Ber om ursäkt för detta.
Vill inte antyda eller anklaga dig för att vara kriminell, men vem är inte det?
Själv körde jag mer än tillåtna 90 kilometer i timmen senast idag, lagbrott = kriminell?!
Tack för länken, den kommer att ge mig mycket glädje!
Besökte Idre denna sommar och hittade till min glädje benrester efter en Vargriven älg, benen och skellettdelarna var utspridda över ca 30 kvadratmeter på en udde vid en lite skogstjärn.
Tror nog att älgsteken smakade lika gott i Vargkäften som den i gjutjärnsbrässerade steken gjorde i din gom.

Vet att denna tråd handlade om Vargsafari och att jag hjälpt till att vrida till den ( förlåt) skulle själv gärna åka på en sådan.
Har planer på att boka in en resa till Värmland senare i vinter.
http://www.bigfour-scandinavia.com/erbjuder.asp#exku
Erik.
 
vargspårning

Tack Almgren, du förekom faktiskt mina tankar om detta.
Det känns som om det lutar åt en vanlig turskidsemester i norra Dalarna denna vintern också.
Får vi sedan syn på något av skogens djur, så blir det ren bonus för vår del.
Vi önskar alla en skön , trevlig och snörik vinter!
 
Oj då, det har jag missat!
Får se om jag kan hitta något annat, Tips?
Erik.

Hör av dej till någon lokal jaktklubb så kanske du får följa med på vargjakten till vintern.
4 ögon ser bättre än 2. Medtag varma kläder+ radio 31 mhz + sittryggsäck med kaffetermos.
Har du tur så kanske du kommer så nära att du kan ta i dom.
 
Om det bara är avrättningar av rovdjur man vill se så kan man ju ta en yxa och hugga huvudet av jakthundar istället.
 
Jösses............

Hör av dej till någon lokal jaktklubb så kanske du får följa med på vargjakten till vintern.
4 ögon ser bättre än 2. Medtag varma kläder+ radio 31 mhz + sittryggsäck med kaffetermos.
Har du tur så kanske du kommer så nära att du kan ta i dom.

Ja nu har du varit rolig så det räcker hela veckan ut och i hela denna tråd.
Går nog på Almgrens tips i stället, verkar betydligt trevligare och intressantare.

Erik.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
A150 Vargspårning i Värmland i mellandagarna? Vilda djur 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.