Gissa position Västernorrland

Bild E

Det är helt enkelt inre hamnen i Sundsvall. Taget från Skönsbergssidan. De gula kåkarna man ser är Skönsmon. Till vänster strax utanför bild ligger oljehamnen.
 
Äsch... var det inte svårare :)

Vad heter berget i bakgrunden här då?
 

Bilagor

  • kontrasterad2b.jpg
    kontrasterad2b.jpg
    139.1 KB · Visningar: 434
Ledtråd bild D:

Berget därifrån bilden är tagen har sitt namn från ett närliggande bostadsområde. Dock inte det på bilden. Ta tåget ett par minuter söder om Sundsvall. Station saknas dock. Något ljus i det svarta?
 
Börjar sina på vettiga bilder. Men här kommer en. En damm någonstans i Västernorrland.
Kallar den bild F.
 

Bilagor

  • PICT1445.jpg
    PICT1445.jpg
    56.2 KB · Visningar: 424
Kul tråd dehär... även om jag måste säga att ja inte haft en susning på vars dom tidigare bilderna varit... enda var stockholmsgatorna som på nått sätt kändes igen... men det var väl en 15år sen ja va dit så... :)

Hur som, tråden verkar ha dött lite så jag slänger upp en bild... inga ledtrådar ännu
06061006.JPG
 
Ösjö

Kul tåt!
Klarar inte av att artbestämma fågel/utsiktstornet.. Men kastar in en fin bild till, kan kalla den "bild G", tror jag. Inga ytterligare ledtrådar förutom rubriken..
 

Bilagor

  • Ö.jpg
    Ö.jpg
    12.6 KB · Visningar: 382
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Gissa bilder från luften Andra regioner 28
avslLM Gissa platser i Gästrikland Andra regioner 251
avslLM Gissa bilder i Gävleborgs län Andra regioner 1055

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...