Nu får du förklara dig vad du menar med attacker? Ska det verkligen räcka att älgen attackerar ens fruktträd 4-5 gånger innan man får skjuta i nödvärn?

Nu talar vi inte om fruktträd eller din dyrbara montenbaik eller din exklusiva veteranbil som blir söndersparkad..utan här handlar det om någon ur din familj.

-Nu räcker ju inte detta utan du måste höra med grannarna om dom har råkat ut för samma
elende.
 
Med några års intervall brukar vi få en förfrågan om att avliva ilskna älgar.
Nån älg har förföljt joggare på träningsrundan.
-Men vaddå? är det inte motion dom var ute efter?
 
Urskön artikel. Först attackerar den utan förvarning. Vad hade de väntat sig, en liten skriven lapp? Sen HOPPAR den fram. En ny slags känguruälg?

Synd att ingen fick en bild då den stegrade sig

Urskön?

Jag har sett en älg HOPPA över ett viltstängsel så nog vet jag att den kan, utan att vara en känguru. Jag är dessutom rätt så övertygad om att jag inte skulle prioritera att ta en bild om en älg gick till anfall. Trots att jag är 40 år äldre än flickan.
Sånt gör bara vissa människor som skrattar faran i vitögat och tycker att en artikel om en liten tjej, 6år gammal, som blir attackerad av en älg är urskön.

Det sker varje år att fjolårskalvar blir bortstötta av kon och söker sig till bebyggelse uppträder ilsket och anfaller människor. Det händer att älgar äter jästa äpplen och blir berusade och ilskna.
När det är vuxna som drabbas och ingen blir skadad så kan det vara en minnesvärd upplevelse att skratta åt, men inte när man är en sexåring.
 
Sånt gör bara vissa människor som skrattar faran i vitögat och tycker att en artikel om en liten tjej, 6år gammal, som blir attackerad av en älg är urskön.

Skönt att se att du håller stilen. Lika rolig som du alltid är. Om du inte fattar att jag tycker att artikelförfattaren gjort ett dåligt jobb så är det nog ingen mening med att förklara. Men du går som vanligt på och anfaller och kommer med åsikter om mig som person. DU gör antaganden utan grund och tycks tro att de är sanna. Jag blir ibland så himla trött på dig.
 
Skönt att se att du håller stilen. Lika rolig som du alltid är. Om du inte fattar att jag tycker att artikelförfattaren gjort ett dåligt jobb så är det nog ingen mening med att förklara. Men du går som vanligt på och anfaller och kommer med åsikter om mig som person. DU gör antaganden utan grund och tycks tro att de är sanna. Jag blir ibland så himla trött på dig.

Då skulle du se bilden där jag stegrar mig!
Förlåt, ibland är det bara kul att slänga käft och då flyger det ut grodor och annat. Men ilskna älgar har jag sett!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mediafotograf Älgar i sthlm Vilda djur 5
Reibel Vita älgar Vilda djur 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.