Vem sätter ut slagfällor i naturen ?

BTW, man kan säkert kalla det avundsjuka. Men då jag inte anser att lösningen är att jag också ska ha bidrag utan att man ska minska dem generellt så ser jag det inte riktigt som avundsjuka.

Christian
 
Fick kolla upp vad BTW va för nåt. Om det handlar om avundsjuka så slipper man problemet med hetsen och hatet. Hur skulle ett samhälle utan bidrag och skydsnät fungera. Det blir ju höger om högern eller vänster om vänstern. Antingen så för du klara dig bäst fan du kan halkar du efter så får du slava åt överheten typ tidigt 1800 tal. Grundskolan? Sjukvården? pansisonen ?ska man betala för den själv. Det andra alternativet är ju komunismn alla får lika mycket oavsätt vad du jobbar med.
Jag personligen är rättså nöjd med mitt liv i sverige.

Och BTW jag har häller aldrig emot tagit allmosor iform av bidrag typ sosial- arbetetlöshetskassa eller liknande. Men jag missunnar inte de som måste. Om de som då bor i glesbygden kan få bidrag för sin verksamhet så att de slipper socialbidrag tycker jag grymt bra. Sen finns det en massa andra orättvisor och förmåner som vissa grupper får och andra inte.
Så jag tycker att tonen är hård mot samerna i det här faller på gränsen till hetsmot folkgrupp.
Ni får tycka vad ni vill men era argument håller inte. Fast det är bara min åsikt.
Och om någon kommer med en lösning som jynnar alla är jag med på den oxå. Jag tycker att vi stockholmare och andra storstadsfolk inte ska tycka så mycket om problem vi inte är 100% insatta i.
 
Fan vad gött, Björken, att du inte "missunnar" folk "allmosor"...

Jag har följt den här debatten i diverse trådar och gång på gång sett dig profilera dig som en antirasistisk förkämpe för samers rättighet till en ursprunglig livsstil... Vet du vad jag tror? Att du helt enkelt vill att folk ska vara rasister. På grund av ditt eviga tjat går folk på tå men du ska ändå leda in det på rasism. T ex hjälper det inte att man gång på gång förklarar att inga företagare ska vara beroende av bidrag för att undgå röda siffror, det är ändå rasism.
Tror du samerna behöver/vill ha din välvilja? Kan du själv prestera en hållbar förklaring till varför rennäring inte ska behöva bära sig, oavsett renägarens etnicitet? Svamla nu inte bort detta utan förklara för oss varför bilmekaniker, fiskeguider, massörer eller snickare måste ha lönsamma företag men inte renskötare? Var jag rasist nu, förresten?
 
Fan va trött jag jag blir Nej Varken du, patric eller almgren är rasister vad jag vet, Men många skriver samer men menar renägare. Och det är samma sak som att dra alla invandrare översamma kant vilket inte inte är ett dugg ok i vårat sammhälle, men det är helt legalt på utsidan att på utsidan dra alla samer över samma kant.Om någon dragir en ren framför ett tåg då är det samer som gjort det osv. Kör sammaresonomang om en syderope misshandlat en någon.

Vissa yrkes grupper i glesbyggden med tradition får bidrag för att inte helt fförsvinna, bonderna blandannat, fiskare. Tycker du det är skit så ok.
 
själv så betalar jag mitt månskensjordbruk med skattade pengar jag arbetar ihop på dagtid.. en sak som jag vet retar folk med renskötarna, dom har 200% bidrag på sin verksamhet sen har dom den goda smaken att gnälla.. hääärligt.. jag blir lika förbannad när andra misslyckade företagare gnäller, anledningen till att renskötarna blir föremål för diskusion här är att dom bedriver verksamhet nära stora friluftsområden och även i konflikt med jakt och fiskeintressen.. det finns inte många rörläggarfirmor som har verksamhet så nära friluftsliv(dom behöver inga bidrag)


hej patrick!
kan du redogöra för mig vilka 200% bidrag renskötarna får, du förstår säkert att jag inte alls delar din och många flers uppfattning om bidrag till renskötarna,

Jag vet bara att det finns slaktstöd, något som eu och departementet har bestämt ska finnas, och jag antar att det finns goda skäl till det.

Bönder har något som kallas för handjursbidrag, 1400 per tjur över 185kg, det är en kompensation för något minns ej för vad, tror att det var för konkuranssen mot utlänskt kött.
Men visst ska vi vara glada för svenskt kött!
 
200 miljoner för att fullvuxna arbetsföra karlar ska leka cowboys.. fy fan!! jag ser hellre att dom pengarna går till sjukvården, äldrevården, barnomsorg eller till någon annan sak där det handlar om människor som inte klarar sig själv..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Mitt i naturen (Apelgren i sitt esse) Vilda djur 2
Vildmarksguiden Prata om att vara nära naturen! Vilda djur 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.