Vem sätter ut slagfällor i naturen ?

I området där slagfällan påträffades är det skoterförbud(gäller ej samer) sen 1 april, och det sträcker sig till barmark. Jag är oerhört tveksam till att någon hobbyjägare skulle riskera flera år fängelse för att "på skoj" fånga en järv eller lo. Så dem som blir ekonomiskt påverkade av att det finns järv/lo i markerna ligger nog närmast till hand.

Dock kan jag intyga att det området hyser en ohyggligt tät rovdjursstam, ser alltid spår efter järv eller lo där.
 
I området där slagfällan påträffades är det skoterförbud(gäller ej samer) sen 1 april, och det sträcker sig till barmark. Jag är oerhört tveksam till att någon hobbyjägare skulle riskera flera år fängelse för att "på skoj" fånga en järv eller lo. Så dem som blir ekonomiskt påverkade av att det finns järv/lo i markerna ligger nog närmast till hand.

Dock kan jag intyga att det området hyser en ohyggligt tät rovdjursstam, ser alltid spår efter järv eller lo där.

När det gäller järv och lo så finns det nog inte någon "ohyggligt tät rovdjursstam" någonstans i Sverige!
 
Mest troligt någon ung nybliven företagare som vill skaffa sig status inom den ekonomiska föreningen.
 
ok, en slagfälla i en sameby... it walks like a duck.. it talks like a duck..

man ska inte spekulera men vi kan vara säkra på att dom med ekonomiskt intresse i området inte på något sätt är mindre rötägg än vi andra..
 
Nån med total avsaknad av respekt för lagar och demokratiska spelregler. Gör säkert något annat olagligt just nu.
 
vad är värre?

Vad är värre egentligen... Sätta ut en slagfälla i naturen eller sprida rasistiska flygblad på skolor?
sätta ut en slagfälla i skogen eller klappa ned en äldre dam för att sno hennes handväska?

Jag försvarar inte på något sätt slagfällan, den de som satt ut den borde själv få känna på käftarna men jag vill ändå visa på annat som sker i samhället som ofta inte ens kommer upp. Hur kan man tro att vi människor skall kunna värna natur och miljö när vi inte ens kan värna oss själva.
 
Vad är värre egentligen... Sätta ut en slagfälla i naturen eller sprida rasistiska flygblad på skolor?
sätta ut en slagfälla i skogen eller klappa ned en äldre dam för att sno hennes handväska?

Jag försvarar inte på något sätt slagfällan, den de som satt ut den borde själv få känna på käftarna men jag vill ändå visa på annat som sker i samhället som ofta inte ens kommer upp. Hur kan man tro att vi människor skall kunna värna natur och miljö när vi inte ens kan värna oss själva.

Jodå vi är redan översållade av media med allt skit som händer. Det känns som att det räcker, men visst jag förstår vad du menar. Iof har vi aldrig kunnat värna om oss själva det har alltid funnits krig och jävelskap och idioter kommer det alltid att finnas.

/mattias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niklaz Mitt i naturen (Apelgren i sitt esse) Vilda djur 2
Vildmarksguiden Prata om att vara nära naturen! Vilda djur 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.