cykelvagn: nordic cab?

Har precis köpt en begagnad Cougar2. Var inne på NC först men den var något omständig att fälla ihop, vilket är en nackdel för mig då jag behöver kunna ta den med mig snabbt och smidigt i bilen.
Är jätte nöjd med Cougarn, den funkar väldigt bra på våra grusvägar, både som barnvagn och cykelvagn. Är lätt att ta med i bilen. Stora tjejen ÄLSKAR den , pussar den godnatt varje kväll.
Tänker köpa till en bagagehylla och hängmatta, hoppas dom funkar lika bra som vagnen.
/ Irré
Hängmattan funkar bra. Upp till 10 månader, enl tillverkaren, men det beror ju på barnets storlek också.
 
Nöjd med min Nordic Cab

Jag beställde fjolårsmodellen av Nordic Cab och fick loss rubbet (cykel/pulka/jogging/city), extra kapell och en uppgraderad sele för 6800 inkl frakt. En motsvarande Chariot Cougar hade gått loss på ca 12000...

NC överträffade faktiskt mina förväntningar trots att jag egentligen hade bestämt mig för en Chariot Cougar. Vi har bekanta med en sådan och de har lite olika för och nackdelar jämfört med varandra. Cougar är smidigare som cityvagn, den går att fälla ihop lättare. NC monterar man upp och ner. Å andra sidan kan man inte fälla sätet på Cougar.

Dottern trivs i alla varianter i vagnen. Jag tycker att det är bra att kunna fälla sätet för huvudet skumpar mindre i liggande lägge jämfört med sittande.

Den är lite skrymmande men ryms utan problem i kombin om man monterar ner kapellet. Bäst gör den sig förstås på biltaket.

/Tommy
 
Jag beställde fjolårsmodellen av Nordic Cab och fick loss rubbet (cykel/pulka/jogging/city), extra kapell och en uppgraderad sele för 6800 inkl frakt. En motsvarande Chariot Cougar hade gått loss på ca 12000...

Lite som att jämföra äpplen med päron, om du köpte på rea och jämför med fullpris...
Men priset verkar vara en klar fördel med Nordic Cab.

Den är lite skrymmande men ryms utan problem i kombin om man monterar ner kapellet. Bäst gör den sig förstås på biltaket.

/Tommy

Den där grejen med biltaket är jag lite avundsjuk på.

/OJ
 
Visst är det orättvist

Jag håller med om att det är orättvist att jämföra rea med fullpris. Men det var den faktiska prisskillnaden som gjorde att vi bestämde oss för att beställa NC osedd. Men faktum är att den var något bättre än förväntat.

/Tommy
 
Hade en cykelvagn med axeltapp på ena sidan hjulet och utan yttre båge runt hjulet. Denna tapp hade en ingröpning hela vägen runt för en sprint att hålla fast hjulet med. Givetvis var det just i denna försvagning som allt böjdes. Så kolla konstruktionen i hjultappen.


AV
 
Hej!
Blev personligen ganska imot cykelvagnar för barn efter att ha kollat på utbudet. Det känns tryggare att ha ungen bak på cykeln, inte minst så att man kan prata med dem. Hur annars ska man svara på frågan "e de?"?

Självklart skillnad om man har mer än ett barn. Kanske återkommer om ett par år med en annan syn.

Har bara en unge, både kärra och sits. Sitsen har jag nästan aldrig använt. Känns betydligt tryggare med kärra, och det är inga problem att prata då heller. Ska jälv prova en Cruiser från cykelvagnar.se nu när den lilla är för stor för den vanliga från Wheels, får se hur den funkar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.