Räddhågsna landsbygdsbor

Rungá; sa:
Snacka går ju alltid ...Lördagen den 10 februari. Plats senaste rutan för Utterbergsreviret. Utsrustning, mat, liggunderlag, sovsäck. Ingen eld under natten. Alla måste sova utspridda och ensamma. Vi kommer även att kontrollera er sömnnivå genom en enkel utrustning som loggar er hela natten. Anmälan till denna tråd.

Kan du flytta fram det en vecka sâ jag hinner hem?
 
Strykarräven; sa:
Anders M; sa:
Är det så att svenska landsbygdsbor har fjärmat sig från naturen?
Det ligger nåt vidare i det du skriver ovan.

Med all respekt, för den har jag kvar, men den landsbygd där jag växte upp stora delar av året (men stadsbo var och är jag), hyser mest människor som fjärmat sig långt mer från naturen än t ex jag och farsan, som bara återvänder dit ut när det passar oss.

Jag är _den _ende i byn som tar skidor någonstans, alla bofasta tar skotern. Jag är den ende som går till fiskevattnen, de andra tar hjuling. Samma på hjortronmyren (fast det är väldigt få som ids plocka). Sjöarna är det nästan ingen som fiskar i; lägga nät går an, men sportfiska?

Men jisses, det är väl samma sak som att det är vanligare bland turister att promenera sträckan sergels torg - slussen än bland stockholmare, trots att sträckan varken är lång eller ful. Man har som stockholmare tagit sträckan några gånger, och vet att skulle man få lust och tid igen så finns den alltid där. Precis som skogen.
 
Rungá; sa:
Snacka går ju alltid ...Lördagen den 10 februari. Plats senaste rutan för Utterbergsreviret. Utsrustning, mat, liggunderlag, sovsäck. Ingen eld under natten. Alla måste sova utspridda och ensamma. Vi kommer även att kontrollera er sömnnivå genom en enkel utrustning som loggar er hela natten. Anmälan till denna tråd.
Rungá; sa:
Anders M; sa:
Jag anmäler mig om jag får ta med en spansk mastiff.
Beviljas! Under förutsättning att du får in verktyget i ryggsäcken ;-)
gundj; sa:
Kan du flytta fram det en vecka sâ jag hinner hem?
Ja, kan du flytta fram det en vecka? Håller på och moddar ryggan så jag får in 65 kg mastiff.
1907316893
 
Jag tar nog med lite lammkött, passar bättre i min sovsäck, och så ska det väl locka fram vargen ;-)

Allvarligt talat så var det en strålande idé.
 
Jag har sagt det förr och säger det igen (men på ett lite annorlunda sätt för att åtminstone låtsas att jag har nåt nytt att komma med):

Jag håller med Peikko och Zeeke om att det inte är nån större skillnad på folk.
I Sverige finns två sorters landsbygdsbor, de som bor på landet och de som bor i stan.

Själv har jag mest respekt för den som är född på ena stället och flyttat till det andra, för den har nämligen gjort ett eget aktivt val.

Så de visaste av de landsbygdsboende är de som är inflyttade från stan. Och de visaste stadsboende är de som är inflyttade från landsbygden.
Sen kan var och en räkna ut var det bor flest visa människor. ;)

Men generellt är ju folk trots allt ganska korkade, oavsett var de bor.
[Ändrat av Nordesjö 2007-02-12 kl 17:36]
 
gundj; sa:
Rungá; sa:
Snacka går ju alltid ...Lördagen den 10 februari. Plats senaste rutan för Utterbergsreviret. Utsrustning, mat, liggunderlag, sovsäck. Ingen eld under natten. Alla måste sova utspridda och ensamma. Vi kommer även att kontrollera er sömnnivå genom en enkel utrustning som loggar er hela natten. Anmälan till denna tråd.

Kan du flytta fram det en vecka sâ jag hinner hem?

Hur blev det, bara snack eller?
Till helgen âker jag hem, dâ blir det nog en natt-tur o hopp om lite vargtjut i hemmamarkerna.
I värsta fall fâr det bli rödtjut o lammkött.
 
Nordesjö; sa:
Jag har sagt det förr och säger det igen (men på ett lite annorlunda sätt för att åtminstone låtsas att jag har nåt nytt att komma med):

Jag håller med Peikko och Zeeke om att det inte är nån större skillnad på folk.
I Sverige finns två sorters landsbygdsbor, de som bor på landet och de som bor i stan.

Själv har jag mest respekt för den som är född på ena stället och flyttat till det andra, för den har nämligen gjort ett eget aktivt val.

Så de visaste av de landsbygdsboende är de som är inflyttade från stan. Och de visaste stadsboende är de som är inflyttade från landsbygden.
Sen kan var och en räkna ut var det bor flest visa människor. ;)

Men generellt är ju folk trots allt ganska korkade, oavsett var de bor.
[Ändrat av Nordesjö 2007-02-12 kl 17:36]

Det är synd om människorna....

Det spelar väl ingen roll var man bor,om man nu skall vara seriös i detta enda inlägg...

Det som är viktigast är att man möter andra människor som tycker annorlunda,istället för att alltid tala inför en församling av likasinnade,i ett litet samhälle/församling/kompisgäng är det lätt hänt att man börjar sätta upp egna regler och sanningar i nåt som i det närmaste kan liknas vid en sekt.


peter
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.