Vargen oersättlig för ekosystemet?

RamboRambo; sa:
Stadan; sa:
RamboRambo; sa:
Du menar att jägareförbundet är fyllt av ointelligenta typer som mig och därav skulle uppskatta mina åsikter?
Elitism i sin fulaste form tycker jag!
Otäckt!
Mitt absolut sista svar till dig. Jag gav dig ett tips, tolka det hur du vill. Ointelligent? Den slutsatsen drar du själv.

Jag vill fortfarande att du ska svara på frågan vem/vilka som ska bestämma vilka arter som får finnas? Elitism var återigen ditt uttryck.
Jo, jag ska ge dig ett svar: arternas överlevnad bestäms av vårt sätt att leva.
INTE av dig eller mig utan något mycket större!
Tydligt nog eller fortsätter du din överlägsna attityd?
Fanatism och elitism driver inte nåt framåt.
Du kommer att stå och stampa på samma ställe tror jag.
Får se hur långt du kommer med ditt medlöperi.

Anonyma Rambo du är en sann komiker! "INTE av dig eller mig utan något mycket större", Huga! Jo men det låter vettigt...

/mattias
 
Anonyma Rambo du är en sann komiker! "INTE av dig eller mig utan något mycket större", Huga! Jo men det låter vettigt...

/mattias [/QUOTE]
Jesus lever nog ändå kanske?
 
RamboRambo; sa:
Anonyma Rambo du är en sann komiker! "INTE av dig eller mig utan något mycket större", Huga! Jo men det låter vettigt...

/mattias
Jesus lever nog ändå kanske? [/QUOTE]

Mja,DiLeva är väl aktuell med en ny skiva,lite kanske han sprattlar ändå. :)


peter
 
Re: Re: Så om jag fattar saken rätt:

RamboRambo; sa:
I detta elitismens forum: är en skogsvovve värd mer än en jaktvovve?

Svaret på den frågan får du om du jämför priset på en hud från en jaktvovve med det från en skogsvovve. Värdet bestäms av tillgång och efterfrågan.

(Visst är det asjobbigt att tro att man är elit och sen komma till ett forum där meningsmotståndarna tror att DE är eliten?)
 
Re: Re: Re: Så om jag fattar saken rätt:

Nordesjö; sa:
RamboRambo; sa:
I detta elitismens forum: är en skogsvovve värd mer än en jaktvovve?

Svaret på den frågan får du om du jämför priset på en hud från en jaktvovve med det från en skogsvovve. Värdet bestäms av tillgång och efterfrågan.

(Visst är det asjobbigt att tro att man är elit och sen komma till ett forum där meningsmotståndarna tror att DE är eliten?)
Jasså, kände du så?
Kanske borde starta ett nätverk?
:)
 
Re: Så om jag fattar saken rätt:

Nordesjö; sa:
Föresten är väl jaktvovvar lika farliga som skogsvovvar för köttproducenterna?)

Den rapporten skrevs det ju om rätt nyligen. Det var väl lammköttproducenterna som upptäckt att tamhundar stod för en väldigt stor del av de dödade djuren?


Men grejen är ju att vi människor under alldeles för långt tid har levt ett liv där vi slår undan fötterna för oss själva. Vi måste ändra vårt levnadssätt om vi skall säkerställa människornas fortlevnad.

Det som redan hänt kan vi inte göra mycket åt, men vi kan försöka hindra liknande saker från att hända igen.
 
Dessvärre Rambokopian, jag finns fortfarande på skolbänken. Tiden räcker inte till. Sorry mate.
[Ändrat av Zeeke 2006-10-09 kl 15:11]
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.