Dödsviruset vid gränsen

Jag fick berättat för mig att det sedan länge funnits en mildare variant av fågelvirus. Faran här är att den mer allvarliga formen av virus kan ha lättare att mutera vid kontakt med det mildare viruset, då de är ganska lika, så smittan börjar gå från människa till människa istället för bara från fågel till människa.

Raskesven
 
Stackars fåglar

För närvarande är jag mera orolig för hur fågelinfluensan H5N1 drabbar vilda fåglar som t ex Östersjöns havsörnsstam än människor.

Vet inte om man kan kalla uppmärksamheten kring fågelinfluensan för hype men nog har aktierna på det företag som tillverkar Tamiflu gått upp.

Avstå från att klappa döda fåglar och lev som vanligt.

Thure
 
Re: Stackars fåglar

thureb; sa:
För närvarande är jag mera orolig för hur fågelinfluensan H5N1 drabbar vilda fåglar som t ex Östersjöns havsörnsstam än människor.

Vet inte om man kan kalla uppmärksamheten kring fågelinfluensan för hype men nog har aktierna på det företag som tillverkar Tamiflu gått upp.

Avstå från att klappa döda fåglar och lev som vanligt.

Thure
Vad jag vet är det mest and- och hönsfåglar som dött (beror väl på att dessa är vanligast). Men, viruset kanske kan drabba mer utsatta arter också? Drabbar det alla fåglar?

Men, det blir svårt att avstå från det där med att klappa döda fåglar, it gives me a sense of enormous well-being... http://www.fat-pie.com/salad.htm
 
Re: Re: Stackars fåglar

Strykarräven; sa:
thureb; sa:
För närvarande är jag mera orolig för hur fågelinfluensan H5N1 drabbar vilda fåglar som t ex Östersjöns havsörnsstam än människor.

Vet inte om man kan kalla uppmärksamheten kring fågelinfluensan för hype men nog har aktierna på det företag som tillverkar Tamiflu gått upp.

Avstå från att klappa döda fåglar och lev som vanligt.

Thure
Vad jag vet är det mest and- och hönsfåglar som dött (beror väl på att dessa är vanligast). Men, viruset kanske kan drabba mer utsatta arter också? Drabbar det alla fåglar?

Men, det blir svårt att avstå från det där med att klappa döda fåglar, it gives me a sense of enormous well-being... http://www.fat-pie.com/salad.htm

Nujävlar är det slut.

Först dör värddjuret,sen tror man att en Örn som kommer ock käkar opp den blir smittad.Viruset har redan muterat så det kan överföras till människor,tror ni det är slut där?

Neeej mina vänner,det blir värre,betänk att mutationsprocessen har redan börjat.Alla som käkar Svan kommer att bli virusbärare!!!!

Råttor,flugor och allsköns asätare,då jävlar,då är det slut.


peter
 
Det var ju råttjäklarna som tog med sig digerdöden över havet en gång i tiden. Håller med om att det är slut nu. Det kommer bli dödstyst här på forumet snart, vänta bara. Och hur går det med Christers mediastrategi för att ta över världen då? Vem ska skriva alla höglitterära inlägg? Nä, vi får nog alla revidera våra planer nu! ;)
 
Ingen fara på taket Tämjar'n, du förstår väl att de enda som finns kvar efter Katastrofen är utsidans medlemmar? När skulle man annars få nytta av sitt eldstål, sin trimmade Vulcan och sin sextusenkronorsjacka? Utsidan.se är det första tecknet på civilisation vi kommer att se, var så säkra.
 
Hej,
kul att ni undrar hur jag mår. Tackar. Jag som bor bara 15 km från Rügen. *host host*
När jag står vid kusten kan jag titta över till Rügen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.